نویسنده سریال‌های «هیولا» و «ساختمان پزشکان»:

فشارها صداوسیما را محتاط کرده است

    کد خبر :713471

نویسنده سریال‌های طنزی چون «ساختمان پزشکان» و «هیولا» درباره علت ضعف و تکراری بودن فیلم‌نامه‌ها و داستان‌های سریال‌های تلویزیونی، گفت: نمی‌دانم که می‌شود نویسنده‌ها را هم مقصر دانست یا نه. وقتی طرح جدیدی از ما قبول نمی‌کنند و ریسک نمی‌کنند سوژه‌های جدید را بپذیرند، نمی‌شود نویسنده را مقصر تکراری بودن طرح‌ها دانست.

امیر برادران ـ فیلم‌نامه‌نویس ـ در گفت‌وگویی با ایسنا با بیان اینکه فشارها در نهایت روی نویسنده و متن وارد می‌شود، گفت: گاهی فیلم‌نامه و اجرا خوب است اما در پخش یکسری چیزها حذف می‌شود. گاهی نویسنده را ترسو می‌کنند. در طرحی که الان دارم شخصیت اول داستان متفاوت بود به ما گفتند که این شخصیت باید تغییر کند. اینگونه می‌شود که حساب کتاب‌های ما بهم می‌ریزد. وقتی فشار و هجمه از همه طرف به سازمان صداوسیما وارد می‌شود، آن‌ها هم مجبورند محتاط شوند و در انتها فشارش به متن و نویسنده می‌رسد.

برادران «پایتخت» را سریال محبوبش عنوان کرد و درباره حواشی این سریال و نیز سریال «نون خ۲» گفت: من حواشی که برای «پایتخت» ایجاد شد را درک نکردم و همان‌ها روی «نون خ۲» هم اثر گذاشت؛ به طوری که قسمت‌هایی از سریال حذف شده بود و صحنه‌هایی بود که بازیگر لب می‌زد و رویش صدا گذاشته بودند.

او با بیان اینکه از میان سریال‌های تلویزیونی که اخیرا پخش شده‌اند بیشتر سریال‌های طنز را دیده است درباره سریال «پایتخت» به ایسنا گفت: بهترین سریال‌های دنیا هم افت و خیز دارند. «پایتخت» سریال محبوب من است. من درباره‌ «پایتخت» پستی را به اشتراک گذاشتم و با نظراتی که گرفتم فهمیدم خیلی‌ها دوستش داشتند و حتی برخی از فصل قبل هم بیشتر دوستش داشتند. من خودم که به داستان نگاه می‌کنم جای خالی خشایار الوند را حس می‌کنم اما با موقعیت‌های طنز سعی کردند جبرانش کنند. نویسنده‌ای که اضافه شده باید به فضا عادت کند. در فصل بعدی قطعا می‌توانند بهتر باشند.
برادران افزود: امسال قضیه کرونا هم خیلی روی کارها اثر گذاشت و یک سوم پایانی سریال‌ها که خیلی مهم است متوقف شد و بعد با عجله ساخته شد.

این فیلم‌نامه‌نویس درباره سریال‌های ماه رمضان هم گفت: از سریال‌های ماه رمضان «زیرخاکی» را دیدم و دوست داشتم. فضای مفرح و نوستالژیکی دارد. حضور پژمان جمشیدی و ژاله صامتی هم در دیده شدن کار خیلی موثر است.

نویسنده سریال‌های «درحاشیه» و «مسافران» در پایان درباره کارهایی که در حال تکمیلشان است، گفت: در حال نوشتن یک سریال طنز هستم و یک فیلم سینمایی هم نوشتم که بعد از بحران کرونا ساخته خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید