فروش یک میلیون رنجروور اسپرت توسط لندروور

    کد خبر :784179

شرکت جگوار لندروور بریتانیایی به تازگی اعلام کرد که میزان فروش شاسی بلند رنجروور اسپرت پس از 16 سال به یک میلیون دستگاه رسید. این میزان فروش قابل توجه بوده و نشان می‌دهد که برند بریتانیایی توانسته به فروش تعداد بسیاری SUV پریمیومی و نسبتا گران قیمت بپردازد.

 «بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–رنجروور اسپرت را باید مدلی بالاتر از Range Rover Evoque و پایین‌تر از Range Rover Velar قرار داد. بنابراین شاید مدلی بسیار گران قیمت نباشد، اما چندان هم ارزان نباید آن را به حساب آورد.

لندروور در سال 2005 نخستین نسل رنجروور اسپرت را براساس کانسپت Range Stormer معرفی کرد. نسل دوم آن سال 2013 راهی بازار شد و اکنون هم به تولید آن ادامه داده شد. سپس سال 2018 لندروور نسخه فیس لیفت همین مدل را راهی بازار کرد.

لندروور و فروش خیره کننده رنجروور اسپرت

بهترین نمونه رنجروور اسپرت از پیشرانه 5.0 لیتری سوپرشارژ هشت سیلندر که به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است، قدرت می‌گیرد. نیرو از پیشرانه به چهار چرخ منتقل شده و در واقع رنجروور اسپرت یک شاسی بلند چهارچرخ محرک محسوب می‌شود. سال 2021 لندروور مدل پلاگین هیبریدی هم برای رنجروور اسپرت تدارک دیده و پیشرانه موردبحث هم قادر است قدرتی 634 اسب بخاری تولید کند.

رنجروور اسپرت با قیمت پایه 100 هزار دلار در نمایندگی‌های لندروور قابل تهیه است و باید آن را شاسی بلند نسبتا پریمیومی به حساب آورد.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید