فروش فوری سایپا؛ پراید سر به راه نمی‌شود!

    کد خبر :505158
سایپا

طرح فروش فوری سایپا از ۳۰ بهمن شروع شده و در این دو سه هفته‌ای که از اجرا شدن آن گذشته تمام تلاش خود را در تنظیم بازار خودرو به کار گرفته است. حالا باید دید این طرح برای کنترل قیمت‌ها موفق بوده یا نه؟ سایپا به وزارت صنعت قول داد ۲۰ درصد از تولید خود را به این طرح اختصاص دهد. این عدد روی هم ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه است که می‌شود روزی ۶۰۰ تا هزار دستگاه خودرو. ماشین‌هایی که سایپا در طرح فروش فوری ۳۰ بهمن عرضه کرد از خانواده X. ۲۰۰، X. ۱۰۰ و کوییک هستند.

یعنی همان پراید، تیبا و کوییک خودمان. ثبت نام همزمان به شکل اینترنتی و در نمایندگی‌ها انجام می‌شود. البته الان دو خودرو دیگر هم به طرح فروش فوری اضافه شده‌اند و هر روز سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۵۱ یا همان وانت پراید، تیبا، ساینا، کوییک و نیسان برای فروش فوری در سایت شرکت سایپا به نشانی saipa.iranecar.com عرضه می‌شوند.

به گزارش فرارو، مقایسه قیمت‌های فعلی این ماشین‌ها در بازار خودرو با قیمت ۲۰ روز پیش آن‌ها یعنی قبل از اجرای طرح فروش فوری، می‌تواند روشن کند که طرح فروش فوری سایپا چقدر روی کنترل قیمت خودرو تاثیر گذاشته است.

نام خودرو قیمت صفر فعلی قیمت صفر 20 روز پیش قیمت فروش فوری
سایپا 131 45 میلیون تومان 42 میلیون تومان 37 میلیون تومان
سایپا 151 42 میلیون تومان 40 میلیون تومان 40 میلیون تومان
تیبا 53 میلیون تومان 46 میلیون تومان 42 میلیون تومان
ساینا 59 میلیون تومان 54 میلیون تومان 53 میلیون تومان
کوییک دنده‌ای 67 میلیون تومان 56 میلیون تومان 58 میلیون تومان
وانت زامیاد گازسوز 75 میلیون تومان 67 میلیون تومان 70 میلیون تومان

 

سایپا ۱۳۱؛ ۳۷ میلیون تومان
همه آتش‌ها از زیر سر پراید بلند می‌شود. خبر ۴۵ میلیونی شدن پراید بود که همه را به تکاپو انداخت و باعث اجرای طرح فروش فوری شد. هر چند این ماشین بعد از یکی دو روز به ۵۰ میلیون تومان رسید و در حال حاضر هم سایپا ۱۱۱ با قیمت ۵۰ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.

با این حال سایپا ۱۳۱ در طرح فروش فوری سایپا بیشترین مشتری را دارد. این ماشین با قیمت ۳۷ میلیون تومان در طرح فروش فوری عرضه می‌شود. اجرای این طرح روی قیمت پراید کمی تاثیر گذار بوده و حالا قیمت هر پراید در بازرا به ۴۵ میلیون تومان رسیده است. هرچند دو روز قبل از اجرای طرح فروش فوری سایپا، سایپا ۱۳۱ در بازار با قیمت ۴۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.

سایپا ۱۵۱؛ ۴۰ میلیون تومان
وانت‌ها در هر دو گروه خودروساز کمترین استقبال را شاهد هستند. برای همین است که سایپا ۱۵۱ یا همان وانت پراید تا چند ساعت بعد از آغاز روزانه طرح فروش فوری، تمام نشده و همچنان می‌توان آن را خرید. البته یکی از دلایل اینکه وانت پراید مشتری کمی دارد این است که قیمت آن در طرح فروش فوری تفاوت چندانی با بازار ندارد. طوری که هر وانت پراید در این طرح با قیمت ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود و این در حالی است که می‌توان با قیمت ۴۲ میلیون تومان همین ماشین را از بازار خرید. قیمت این ماشین نسبت به قبل از اجرای طرح پیش فروش افزایش داشته و از ۴۰ میلیون به ۴۲ میلیون تومان رسیده است.

تیبا؛ ۴۲ میلیون تومان
طرح فروش فوری سایپا تاثیری در کنترل قیمت تیبا در بازار خودرو نداشته است. این ماشین از روز آخر بهمن‌ماه در طرح فروش فوری عرضه می‌شود و قیمت آن ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. دلیل اینکه می‌گوییم فروش فوری سایپا در قیمت تیبا تاثیری نگذاشته این است که در بازار آزاد تیبا قبل از اجرای طرح فروش فوری با قیمت ۴۶ میلیون تومان فروخته می‌شد و حالا قیمت این محصول در بازار به ۵۳ میلیون تومان رسیده است. تیبا SX با موتور M۱۵ و یورو ۴ در طرح فروش فوری با تحویل ۴۵ روزه عرضه می‌شود و برای خرید آن محدودیت کد ملی وجود دارد.

ساینا؛ ۵۳ میلیون تومان
ساینا هم در طرح فروش فوری سایپا عرضه می‌شود. به این صورت که ساینا EX با موتور M۱۵، گیربکس معمولی و رینگ فولادی با قیمت ۵۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان روزانه به فروش گذاشته می‌شود و موعد تحویل آن ۴۵ روز بعد است. قیمت ساینا در بازار خودرو قبل از اجرا شدن طرح فروش فوری سایپا ۵۴ میلیون تومان بود و حالا ساینا با قمیت ۵۹ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

کوییک؛ ۵۸ میلیون تومان
کوییک دنده‌ای گران‌ترین خودرو سواری عرضه شده در طرح فروش فوری سایپا است. هر روز کوییک دنده‌ای با قیمت ۵۸ میلیون تومان برای فروش فوری عرضه می‌شود و این عرضه روزانه تاثیر چندانی روی تنظیم بازار آن نداشته است. چراکه قبل از اجرای طرح فروش فوری هر کوییک دنده‌ای در بازار ۵۸ میلیون تومان قیمت داشت و حالا این ماشین با افزایش قیمت ۹ میلیون تومانی، در بازار ۶۷ میلیون تومان فروخته می‌شود.

نیسان؛ ۷۰ میلیون تومان
وانت زامیاد گازسوز یا همان نیسان آبی خودمان با فرمان هیدرولیک در طرح فروش فوری سایپا با قیمت ۶۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود. چه کسی فکرش را می‌کرد زمانی نیسان آبی ۷۰ میلیون تومان قیمت بخورد؟ تازه در بازار آزاد نرخ‌ها از این هم بالاتر است. هر وانت نیسان در بازار امروز ۷۵ میلیون تومان فروخته می‌شود و طرح فروش فوری هم نتوانسته مانع افزایش قیمت هشت میلیون تومانی آن در این دو هفته شود.

قیمت دیگر محصولات سایپا
طرح فروش فوری سایپا تنها در مورد شش محصول از مجموعه محصولات این شرکت اجرا شده و تاثیر حداقلی روی کنترل قیمت‌ها داشته. طوری که می‌بینیم افزایش قیمت دیگر محصولات این شرکت بیشتر از این حرف‌ها بوده است.

نام خودرو قیمت صفر فعلی قیمت صفر 20 روز پیش
  سایپا 111 50 میلیون تومان 45 میلیون تومان
  سایپا 132 48 میلیون تومان 43 میلیون تومان
  تیبا 2 57 میلیون تومان 50 میلیون تومان
  ساینا اتوماتیک 75 میلیون تومان 66 میلیون تومان
  وانت زامیاد 69 میلیون تومان 65 میلیون تومان
  آریو (اتوماتیک) 112 میلیون تومان 105 میلیون تومان
  چانگان CS35 161 میلیون تومان 148 میلیون تومان
  کیا سراتو 1600 – دنده‌ای (آپشنال) 220 میلیون تومان 187 میلیون تومان
  کیا سراتو 2000 – اتوماتیک (آپشنال) 253 میلیون تومان 220 میلیون تومان
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید