فروش جهانی تبلت و کامپیوتر کاهش پیدا کرد

    کد خبر :858517

جدیدترین گزارش تحلیلی از بازار نشان می‌دهد فروش کامپیوترهای شخصی و تبلت ها در سطح جهانی نسبت به سال میلادی گذشته کاهش یافته است. در همین شرایط لنوو توانسته یکه تاز صنعت کامپیوترهای شخصی باقی بماند. جزئیات جالب را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Canalys، فروش کامپیوترهای شخصی در فصل سوم 2021 نزولی بوده اما همچنان بهتر از دوران پیش از شیوع جهانی کرونا است. ظاهراً کاهش تحصیل از راه دور موجب افت شدید تقاضا برای کروم بوک های گوگل شده است.

اوضاع برای بازار تبلت و کروم بوک ها بسیار بدتر است و هر دو آنها کاهش چشمگیر فروش را تجربه می‌کنند. به طور دقیق‌تر فروش تبلت نسبت به سال گذشته 15 درصد و فروش کروم بوک ها 37 درصد کاهش یافته است. تحلیل گران Canalys می گویند احتمالاً بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها دلیل اصلی کاهش تقاضا برای کروم بوک ها است.

همین گزارش نشان می‌دهد لنوو پرفروش‌ترین سازنده کامپیوترهای شخصی (با احتساب تبلت ها) است و با رشد 1 درصدی نسبت به سال گذشته، 24.4 میلیون دستگاه عرضه کرده است. اپل هم با رشد 5 درصدی در جایگاه دوم بازار کامپیوترهای شخصی قرار دارد و 23 میلیون دستگاه مک و آیپد عرضه کرده است.

HP بدترین ضربه را از کمبود جهانی تراشه و قطعات الکترونیکی به خود دیده و با کاهش 6 درصدی حجم عرضه روبرو شده است. Dell توانسته از شرایط بحرانی کنونی به خوبی عبور کند و رشد 27 درصدی فروش را به ثبت رسانده تا جایگاه چهارم را با قدرت تمام حفظ کند. سامسونگ نیز رتبه پنجم بازار را به خود اختصاص داده است.

به این ترتیب 2020 درخشان‌ترین سال کامپیوترهای شخصی طی یک دهه اخیر است و بالاترین رشد فروش را شاهد بودیم که مستقیماً ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا بود. جالب اینکه هرچند انتظار می‌رود فروش کامپیوترهای شخصی کاهش یابد، اما رشد فروش کامپیوترهای گیمینگ مورد انتظار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید