فروش تیک تاک موجب پایان نگرانی ایالات متحده نخواهد بود

    کد خبر :982568
تیک تاک

مدیر عامل تیک تاک، Shou Zi Chew ادعا کرده که اگر ByteDance شرکت مادر این اپ را به فروش برساند، به تنهایی برای جلوگیری از بررسی دقیق نگرانی‌های امنیتی کافی نخواهد بود.

بازتاب-

 Chew پس از گزارش‌های این هفته ادعا را مطرح کرد که دولت ایالات متحده به TikTok گفته است که خود را از ByteDance کنار گذاشته یا با ممنوعیت ملی روبرو شود. تیک تاک در پی این گزارش‌ها بیان داشت: «تحرک مشکل را حل نمی‌کند: تغییر مالکیت هیچ محدودیت جدیدی بر جریان داده یا دسترسی ایجاد نخواهد کرد».

Chew ادعا کرده که ایالات متحده و سایر کشورها در صورت داشتن مالک متفاوت، همچنان در مورد نحوه مدیریت داده‌های کاربر با این برنامه مشکل دارند. مقامات ابراز نگرانی کرده‌اند که چین به داده‌های کاربران مرتبط با ساکنان آنها دسترسی پیدا کند.

مدیر عامل تیک تاک به وال استریت ژورنال گفته است که اگر ByteDance مستقر در پکن این شرکت را بفروشد، محافظت بیشتری از داده‌ها فراتر از پروژه‌هایی که در حال حاضر روی آن کار می‌کند، فراهم نخواهد کرد. تیک تاک وعده داده که از اطلاعات کاربران ایالات متحده در برابر چین با مسیریابی آنها از طریق سرورهای داخلی Oracle و قرار دادن سایر اقدامات حفاظتی، مانند نظارت شخص ثالث بر الگوریتم های برنامه، محافظت می‌کند.

تیک تاک

تیک تاک میلیاردها دلار برای این طرح که پروژه تگزاس نامیده می‌شود، هزینه کرده است. این شرکت در دو سال گذشته روی این پروژه کار کرده تا نگرانی‌های امنیتی ایالات متحده را پس از تلاش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای وادار کردن ByteDance به فروش تیک تاک، برطرف سازد. این شرکت اخیرا پروژه مشابهی را برای داده‌های کاربران اروپایی اعلام کرده است.

برخی از مقامات نگران هستند که ByteDance ممکن است مجبور شود داده‌ها را با دولت چین به اشتراک بگذارد یا اینکه چین ممکن است خواستار تغییر در محتوایی شود که الگوریتم‌های تیک تاک به آمریکایی‌ها نشان می‌دهد. تیک تاک ادعا کرده که اگر مقامات چینی درخواست کمک برای جاسوسی کنند، داده‌ای را در اختیار مقامات چینی قرار نمی‌دهد و این شرکت افزود که چنین درخواستی را دریافت نکرده است.

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود این کمپانی چه برنامه‌ای در سر دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید