فروش بلیت قطار متوقف شد

    کد خبر :831022
فروش بلیت قطار متوقف شد

رصد و بررسی سایت‌های فروش بلیت قطار نشان می‌دهد که با وجود مراجعه متقاضیان و مسافران برای خرید، هیچ بلیتی برای فروش در تاریخ‌های دهم مرداد به بعد بارگذاری نشده‌است و اطلاعیه‌ای هم از سوی راه‌آهن و رجا مبنی بر پیش فروش بلیت تاکنون اعلام نشده و در این شرایط مسافران برای تهیه بلیت در تاریخ‌های دهم مرداد به بعد بلاتکلیف مانده‌اند.

در شرایطی که ایرلاین‌ها پس از اخذ تسهیلات اول کرونایی، مقدمات دریافت وام دوم را نیز تدارک دیده‌اند، همزمان قیمت بلیت را به صورت غیر قانونی و برخلاف دستور وزیر راه برای کاهش قیمت‌ها، بالا ‌برده‌اند، به‌طوری که در برخی از مسیرها 500 هزار تومان به قیمت بلیت اضافه شده، هنوز یک ریال هم از تسهیلات کرونایی به اکثر شرکت‌های حمل و نقل ریلی کشور پرداخت نشده‌است. این در حالی است که طبق اظهارات رییس انجمن صنفی بخش ریلی حتی در بخش قطارهای حومه‌ای نیز فقط ۱۲درصد بهای تمام شده از مسافر اخذ می‌شود و هنوز یارانه انباشت شده از سال‌های گذشته به راه‌آهن و رجا پرداخت نشده‌است.

در این شرایط به نظر می‌رسد علی‌رغم آنکه وزارت راه و شهرسازی با مبانی افزایش قیمت بلیت قطار موافق است اما عملاً ترتیبی اتخاذ کرده تا تاریخ اعمال آن به دولت بعد موکول شود.

در این راستا حتی گفته می‌شود کمیته فرعی شورای عالی ترابری با افزایش تا سقف 60 درصدی بهای پایه بلیت قطار موافقت کرده‌ است.

روز گذشته نیز رجبی _مدیرعامل رجا ضمن تایید تلویحی افزایش بهای بلیت اعلام کرد که وزیر راه و شهرسازی دستور برگزاری نشست شورای عالی ترابری جهت تصویب پیشنهاد کمیته فرعی را داده است.

گویا هفته گذشته شرکت‌های ریلی در حضور وزیر راه به این نتیجه رسیده‌ بودند که در ازای توافق بر سر افزایش حداقل 40 درصدی بهای میانگین پایه بلیت، برای 10 روز ابتدای مرداد بلیت قطار را عرضه کنند.

رصد و بررسی سایت‌های فروش بلیت قطار نیز نشان می‌دهد که با وجود مراجعه متقاضیان و مسافران برای خرید بلیت، هیچ بلیتی برای فروش در تاریخ‌های دهم مرداد به بعد بارگذاری نشده‌است و اطلاعیه‌ای هم از سوی راه آهن و رجا مبنی بر پیش فروش بلیت تاکنون اعلام نشده و در این شرایط مسافران برای تهیه بلیت در تاریخ‌های دهم مرداد به بعد بلاتکلیف مانده‌اند.

به گزارش ایلنا؛‌ در حالی که پس از افزایش قیمت قابل توجه بلیت هواپیما و همچنین با توجه رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی در قطارها، تقاضا برای سفرهای ریلی افزایش یافته در روزهای پیک سفر در فصل تابستان قرار داریم، امکان خرید بلیت قطار از یک هفته دیگر وجود ندارد و گفته می‌شود تا زمانی که وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بررسی مشکلات شرکت‌های ریلی را در دستور کار قرار ندهد، فروش بلیت متوقف خواهد ماند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید