این کلاهبرداران را شناسایی کنید؛

فروش اسپورتیج با سند ال 90

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۵۲
    کد خبر :506948
سرقت مدارک خودرو و جعل سند

فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری چهار جاعل سند خودرو خبر داد و گفت: این افراد در یک فقره کلاهبرداری خودرو اسپورتیج اجاره‌ای را با سند خودرو ال 90 به قیمت 350 میلیون تومان فروخته بودند.

سرهنگ بیژن جنتی اظهار کرد: در پی دریافت یک فقره پرونده نیابت قضائی به شکایت یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان فردیس مبنی بر خرید یک دستگاه خودرو “اسپورتیج” در جاده ملارد با سند جعلی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری شهرستان فردیس قرار گرفت.

وی گفت: در بررسی جزئیات پرونده محرز شد که خریدار خودرو به منظور تعویض پلاک مراجعه می‌کند که از طریق کارشناسان متوجه جعلی بودن سند مالکیت خودرو می شود.

این مقام انتظامی افزود: با تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که خودرو در تهران به مدت 10 روز اجاره شده و سند آن که در اصل متعلق به یک دستگاه خودرو ال 90 است به نام فرد دیگری انتقال داده شده و نامبرده نیز خودرو را به مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال به شاکی فروخته است.

سرهنگ جنتی بیان کرد: بلافاصله مالک خودرو ال 90 به پلیس آگاهی دعوت و در تحقیقات ماموران اظهار کرد که مدارک خودروی وی در تهران سرقت شده که با اقدامات پلیسی فروشنده خودرو در یک عملیات غافلگیرانه در غرب استان تهران شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس افزود: متهم دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان فردیس به جرم خود مبنی بر سرقت مدارک خودرو و جعل سند و فروش آن به چندین نفر با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه هیچ آدرسی از متهمان در دست نبود تحقیقات گسترده در خصوص شناسایی ردی از متهمان آغاز شد تا این که مخفیگاه آنها در تهران شناسایی و با دریافت نیابت قضائی اکیپی از ماموران به مکان مورد نظر، اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه هر سه متهم را دستگیر و در بازرسی از آنجا 30 عدد مهر ژلاتینی، مدارک شناسایی، چک بانکی، دو دستگاه اهرم پرسی مخصوص مهرهای برجسته، برگ‌های اجاره نامه اتحادیه املاک و اسکنر مخصوص جعل سند کشف شد.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: با دستور بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس تصاویر سارقان بدون پوشش منتشر شد تا چنانچه از شهروندان به این شیوه کلاهبرداری شده جهت اعلام شکایت به آدرس جاده ملارد – خیابان اهری – پلیس آگاهی شهرستان فردیس مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 3- 02621878962 تماس حاصل نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید