فرود اضطراری پرواز تهران-دمشق در پایگاه هوایی «حمیمم»

    کد خبر :683402

سخنگوی وزارت دفاع روسیه می‌گوید به دلیل حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در دمشق، هواپیمای مسافربری پرواز تهران-دمشق مجبور به فرود اضطراری در پایگاه هوایی روسیه در لاذقیه شد.

وزارت دفاع روسیه بامداد امروز (جمعه) از فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری در پایگاه هوایی این کشور در «لاذقیه» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه ذکر شده که هواپیمای «ایرباس-320» با ۱۷۲ سرنشین، بامداد پنجشنبه قصد فرود در فرودگاه دمشق را داشت که همزمان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز به اهدافی در این شهر حمله کردند.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره توضیح می‌دهد که به دلیل حمله و تجاوز نظامی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق و فعال شدن پدافند هوایی ارتش سوریه، این هواپیمای مسافربری که از مبدأ تهران به مقصد دمشق پرواز کرده بود، چیزی با هدف قرار داده شدن فاصله نداشت.

کناشنکوف با بیان اینکه چهار فروند جنگنده «اف-16» رژیم صهیونیستی در ساعت ۲ بامداد پنجشنبه (به وقت محلی) بدون وارد شدن به حریم هوایی سوریه، موشک‌هایی را به حومه دمشق شلیک کردند، گفت پدافند هوایی سوریه نیز برای مقابله با این حملات فعال شد.

وی اظهار داشت که به لطف هدایت عملیاتی فرودگاه دمشق و عملکرد سیستم کنترل هوایی روسیه بود که توانستند این هواپیمای ایرباس را از منطقه تبادل آتش خارج کرده و در پایگاه حمیمم فرود بیاورند.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی» سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که این هواپیما هم‌اکنون به فرودگاه دمشق منتقل شده است.

کناشنکوف به صورت تلویحی گفت که علی‌رغم مشخص بودن مکان هواپیماهای مسافربری حین پرواز در سراسر جهان، اما جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با علم به این موضوع، به دمشق حمله کردند.

به گزارش فارس ،وی در این باره توضیح داد: «با این حال، استفاده ستاد کل ارتش اسرائیل از هواپیماهای مسافربری برای پوشش عملیات‌های نظامی خود یا به عنوان مانع در برابر آتش پدافند هوایی سوریه در حال تبدیل شدن به ویژگی عادی نیروی هوایی اسرائیل است».

به نوشته وبگاه «راشاتودی» این اولین بار نیست که جنگنده‌های رژیم اسرائیل از هواپیماهای مسافربری به عنوان پوشش عملیات‌های نظامی خود در سوریه استفاده می‌کنند.

بر این اساس، مسکو پیشتر در سال ۲۰۱۸ از تل‌آویو به دلیل در خطر قرار دادن دو پرواز مسافربری در جریان حمله به سوریه انتقاد کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید