فرهنگسرای نیاوران و تئاترشهر مرمت می شوند؟

    کد خبر :377749

حسینی در نشست مدیران معاونت هنری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم مرمت تئاتر شهر تاکید کرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خود با مدیران معاونت هنری وزارت ارشاد ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران این معاونت گفت: به منظور هماهنگی در افق و رویکرد و روابط درون سازمانی و برون سازمانی برگزاری این جلسات ضروری و مؤثر است تا اقدامات تأسیسی یا اصلاحی انجام شده، اقدامات آینده و پیش رو و همچنین مسایل و مشکلات بیان شود.

سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فرآیند‌ها و برنامه‌های هنری، گزارشی از فعالیت‌های معاونت امور هنری و برنامه‌های آینده ارائه کرد و گفت: در حوزه امور جاری رویکردی دنبال شد تا حسابرسی و انضباط اداری و مالی در معاونت تقویت شود، اساسنامه‌ها و ساختار‌ها در صورت ضرورت اصلاح شوند و شورا‌های مورد نیاز در این مجموعه تجدید و یا ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: طرح‌های عمرانی با توجه به نیاز و ضرورت مجموعه‌های هنری از جمله در بنیاد رودکی انجام شده و در موزه هنر‌های معاصر تهران نیز در حال انجام است و فرهنگسرای نیاوران و تئاتر شهر نیز ضرورت‌هایی برای مرمت و تجهیز دارند که به زودی انجام خواهد شد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مطالعه، بازبینی و تنظیم قوانین و مقررات و تدوین دستورالعمل‌ها و اصلاح آیین نامه‌ها با توجه به اقتضای امروز در هنر، معرفی جغرافیای هنر و شناخت ظرفیت‌های بومی استان‌ها و معرفی آن­ها، رصدخانه هنر ایران و اجرای آمایش سرزمینی هنر و گفتگوی دیروز و امروز هنر از جمله رویکرد‌های معاونت امور هنری است. طراحی و توسعه هنر ظرفیت‌هایی که می‌توانند به هنر کمک کنند، شناسایی کرده و به کار می‌گیرد و در این زمینه توسعه هنر در مناطق آزاد در تعامل و همکاری با مناطق آزاد کشور دنبال می‌شود. همچنین طرح شهر خلاق هنر به منظور معرفی ظرفیت‌های هنری و پویایی هنر در شهر‌ها انجام خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیران کل هنر‌های نمایشی، دفتر موسیقی، هنر‌های تجسمی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، مدیرعامل بنیاد رودکی، مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، مدیرعامل مؤسسه توسعه هنر‌های معاصر و مشاوران معاونت امور هنری برنامه‌ها و اقدامات انجام شده و برنامه‌های آینده و چالش‌ها را بیان کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید