فرهنگسراها میزبان عزاداری محرم می‌شوند/ اختصاص بیش از ۵۰ هزار متر به هیأ‌ت‌ها

    کد خبر :737618

حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در محرم امسال برای حمایت و پشتیبانی از هیأت‌های مردمی شهر تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فضاهای در اختیار خود را که با شرایط پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت منطبق بوده است، در اختیار هیأت‌های عزاداری شهر تهران قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: این فضاها که بیشتر آنها در محل فضاهای روباز فرهنگسراها و خانه های فرهنگ است، شامل ۵۹ مورد بوده و با مساحت ۵۰۲۵۵ متر مربع، ظرفیت برگزاری مراسم برای بیش از ۲۰ هزار نفر را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام امرودی افزود: طبق پیش بینی‌هایی انجام شده یکی از معضلات پیش روی هیأت‌های مذهبی در محرم امسال که به واسطه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است، تامین فضای مورد نیاز برای برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره فرمودند، در عزاداری‌های محرم، معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند و برگزاری مراسم‌ها در فضای باز و با امکان رعایت فاصله مناسب از مهمترین پروتکل‌های مورد نظر ستاد کرونا بوده است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ظرفیت‌های خود را برای برگزاری مراسم‌های عزاداری در سطح محلات شهر تهران شناسایی کرده و در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌دهد.

به گفته عضو ستاد ملی محرم ۹۹ ، برای تسهیل و دسترسی آسان هیئت‌ها به اماکن پیش بینی شده، سامانه‌ای به نشانی jelveyesoog.farhangsara.ir آماده شده است که متقاضیان می توانند از روز شنبه ۲۵ مرداد ماه، از طریق آن اقدام به مشاهده و رزرو اماکن مورد نظر کنند.

به گزارش فارس،ویژه برنامه جلوه سوگ که عنوان بسته برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت محرم و صفر است برای هفتمین سال پیاپی با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سطح شهر تهران و با شعار «حسینیه ای به وسعت یک شهر» امسال نیز برگزار می شود و مخاطبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه ها و ثبت نام اماکن مورد نظر برنامه تکیه به سامانه تلفن گویای ۱۸۳۷ مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید