فرمانده سنتکام: پهپادهای ایران تهدیدی علیه امنیت منطقه به‌شمار می‌رود

    کد خبر :961765
پهپادهای ایران تهدیدی علیه امنیت منطقه به‌شمار می‌رود

فرمانده جدید ستاد مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه، با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌ها، ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه خواند.

وی در ادامه یاوه‌سرایی‌های خود، ایران را به تأمین مالی و پشتیبانی از تروریسم و نقض و به‌چالش کشیدن قوانین بین‌المللی متهم کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که ایران همچنان به ارسال و استقرار تسلیحات برای گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی خود در منطقه ادامه می‌دهد و پهپادهای آن تهدیدی علیه امنیت منطقه به‌شمار می‌رود؛ این کشور همچنین به اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده در راستای تضعیف امنیت و تهدید آبراه‌های منطقه ادامه می‌دهد.

وی پیش از این نیز، با ادعای این‌که آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به قدرت هسته‌ای بدل شود، گفت که نگرانی‌ها در مورد ایران، فراتر از توانمندی هسته‌ای این کشور است.

کوریلا افزود که واشنگتن، نگران برنامه موشکی بالستیک ایران و همچنین سیاست‌های منطقه‌ای این کشور است.

وی در ادامه مواضع بی‌اساس خود گفت که مقابله با «تهدیدهای ایران»، مستلزم تلاش مجدانه واشنگتن و شرکای آن در سطح منطقه است.

کوریلا درباره امنیت دریایی در خاورمیانه با بیان اینکه این موضوع برای آمریکا بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: «آبراه‌هایی مانند کانال سوئز، باب‌المندب و تنگه هرمز از مسیرهای اصلی ترانزیتی انرژی و تجارت جهانی قلمداد می‌شوند».

به گزارش ایلنا، وی افزود که مناسبات آمریکا در منطقه، فراتر از ابعاد نظامی است و خاطرنشان کرد که «آمریکا و عربستان سعودی، پیشینه تبادل فنی و آموزشی دارند که به نفع هر دو کشور بوده و روابط امنیتی بلند مدت فیمابین، از اهمیت بسزایی برخوردار است».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید