فرمانده سنتکام: ایران در حمله موشکی اربیل قصد هدف قرار دادن مواضع آمریکا را نداشت/ برنامه موشکی ایران تهدیدی جدی تر از برنامه هسته ای

    کد خبر :895967

روز سه شنبه «کنث مک‌کنزی»، فرمانده «سنتکام» اعلام کرد: ایران در حمله موشکی در اربیل قصد نداشته مواضع آمریکا را هدف قرار دهد.

مک‌کنزی درخصوص حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر موساد در اربیل بیان کرد: از نظر ما حملات موشکی ایران در اصل برای حمله به مواضع ما نبودند، اعتقاد ما بر این است که حمله موشکی ایران مواضع دیگری را نشانه گرفته بود.

وی در ادامه افزود: نگرانی اصلی من در سطح نظامی از ایران مربوط به برنامه هسته‌ای این کشور است، مهم ترین دغدغه من این است که آنها سلاح هسته‌ای نداشته باشند، همچنین به شدت نگران افزایش تعداد و کارآمدی نیروی موشک بالیستیک آنها، برنامه پهپادی و موشک‌های کروز زمینی ایران هستم، ایران امروز 3000 موشک بالستیک دارد که برخی از آنها می توانند به تل آویو برسند.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا چندماه پیش نیز نگران رشد برنامه موشکی ایران شده و گفته بود که ایران در برنامه موشکی به «سطح سرآمدی» رسیده است.

وی معتقد است ایران امروز توانمندی‌های راهبردی عظیمی دارد. آنها در میدان نبرد به نقطه ای رسیدند که می‌توانند توان دیگران را از کار بیندازند.

مک‌کنزی همچنین در مصاحبه با نیویورکر گفته بود: حمله موشکی ایران به عین‌الاسد تجربه‌ای بود تا متوجه شویم برنامه موشکی ایران به تهدیدی مهم تر از برنامه هسته‌ای این کشور تبدیل شده است، در حمله عین‌الاسد نیز ایران تا حد زیادی هر جایی را خواست مورد هدف قرار داد، اکنون نیز توانایی دارند به سراسر خاورمیانه حمله کنند، آنها می‌توانند حملاتشان را با دقت و در حجم زیاد انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید