فرصت طلایی خرید شناور برای بخش خصوصی

    کد خبر :336299

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش خصوصی باید از فرصت طلایی ایجاد شده به منظور فعالیت در حوزه گردشگری دریایی در راستای خرید کشتی و شناورهای تولید داخل استفاده کند.
فرصت طلایی خرید شناور برای بخش خصوصی

محمد راستاد، با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد، مشروط به اینکه شناورها یا کشتی‌ها در واحدهای کشتی سازی داخلی ساخته شوند تسهیلات لازم را اعطا کند، تصریح کرد: این تسهیلات را از محل وجوه اداره شده به بخش خصوصی ارائه خواهد شد.

به گزارش مانا، وی با تاکید بر اینکه برای خرید شناور از سازندگان داخلی را مشوق های بسیار خوبی تعریف شده است، ابراز امیدواری کرد، بخش خصوصی از این فرصت استقبال کند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شرکت های کشتی سازی های داخلی توانمند هستند و این آمادگی را دارند که در این حوزه ورود کنند، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم، بخش خصوصی نسبت به سفارش ساخت کشتی به کشتی سازان داخلی اقدام کنند.

راستاد با اذعان به اینکه حمایت از بخش خصوصی به دفعات از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است، گفت: بخش خصوصی غالبا گلایه دارد تاکنون بستر و فضای مناسب برای فعالیت اش فراهم نشده است بنابراین با این مشوق های تازه باید پای کار بیاید و از این فرصت استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط مطلوبی برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی در نظر گرفته شده است، بیان داشت: در سواحل شمالی و جنوبی کشور فرصت های بسیار زیادی برای فعالیت در حوزه گردشگری دریایی وجود دارد و در این خصوص تسهیلات لازم در نظر گرفته شده است.

راستاد افزود: چنانچه بخش خصوصی در این عرصه فعالیت کند، کمتر شاهد این خواهیم بود که هموطنانمان برای استفاده از امکانات گردشگری دریایی به کشورهای دیگر سفر کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه محدودیتی برای ارائه تسهیلات در بخش ساخت شناور و کشتی و نوسازی شناورهای فرسوده وجود ندارد، تاکید کرد: بخش خصوصی می تواند از این فرصت طلایی به بهترین شکل ممکن بهره ببرد.

وی در پایان گفت: سازمان بنادر و دریانوردی طبق قوانین و مقررات متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری است اما هرگز از مسئولیت اجتماعی خود در حوزه گردشگری دریایی غفلت نکرده است و امیدوار هستیم که رویکرد سازمان موجب تحول این بخش شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید