فرانسه ۲۱ مسجد را در این کشور تعطیل کرد

    کد خبر :870119

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، مقام‌های این کشور در ماه‌های اخیر ۲۱ مسجد را به بهانه‌های مختلف اعم از ترویج ایدئولوژی “جدایی طلبی” یا نقض قوانین ضد افراطگری و جدایی طلبی در این کشور تعطیل کرده و شش مسجد دیگر نیز در آستانه تعطیل شدن از سوی مقامات این کشور قرار دارند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از روزنامه دیلی صباح، طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، طی ماه‌های اخیر ۹۹ مسجد از مجموع ۲۶۲۳ مسجد در این کشور به بهانه اینکه مظنون به ترویج ایدئولوژی “جدایی طلبی” بوده‌اند هدف تحقیقات قرار گرفته‌اند.

منتقدان می‌گویند، قوانین ضد اسلامی کشور فرانسه که به بهانه آنها مسلمانان، عبادتگاه‌های آنها و مراکز آموزشی و دیگر مراکز متعلق به آنها را در این کشور هدف قرار می‌دهند، ناقض آزادی مذهبی محسوب می‌شوند و باعث بی‌عدالتی علیه اقلیت ۵.۷ میلیون نفری مسلمانان فرانسه که بزرگترین اقلیت مسلمان در اروپا به حساب می‌آیند، می‌شوند. در قوانین نامحبوب “ضد جداسازی” فرانسه مشخصا اسمی از اسلام برده نشده؛ اما ماه‌هاست که مسلمانان فرانسه علیه آنها اعتراض کرده و می‌گویند که این تدابیر آنها را جدا ساخته‌اند.

در حالی که مسلمانان فرانسه امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور را متهم به تلاش برای سرکوب مذهبشان و مشروعیت بخشی به اسلام هراسی می‌کنند چند کشور مسلمان شامل ترکیه و پاکستان نگرش‌ها و رفتار این رئیس جمهوری فرانسه در قبال مسلمانان و اسلام را محکوم کرده‌اند.

مقامات فرانسه بیش از یک سال قبل سرکوب بزرگی را علیه اقلیت مسلمان این کشور با تعطیل کردن مدارس و سازمان‌های اسلامی و مساجد به جریان انداخته‌اند و مقام‌های فرانسوی از بابت این اقداماتشان مورد حمله فعالان و گروه‌های حقوق بشری و رهبران کشورهای جهان که اقدامات آنها را حمله‌ای جدی به حقوق و آزادی‌ها در فرانسه می‌دانند، قرار گرفته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید