فراری ۴۸۸ GTB با تیونینگ جذاب زاکو

    کد خبر :903682

فراری ۴۸۸ GTB در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در سال ۲۰۱۹ جای خود را به مدل F8 تریبوتو داد اما این امر باعث نشده است یک تیونر چینی با نام زاکو از معرفی کیت بدنه فیبر کربنی جدید برای این سوپرکار پیشرانه وسط ایتالیایی دست بکشد.

بازتاب” _نکته جالب اینکه کیت موردبحث به تعداد ۵ دستگاه تولید خواهد شد و در طراحی آن از اسب جنگی و سلاح‌های یک ژنرال ارتش چین با نام لو بو الهام گرفته شده است. شاید این گفته‌ها تا حدی برای طرفداران این خودرو گیج‌کننده باشد پس به همین خاطر وارد جزئیات می‌شویم. اول اینکه پکیج تیونینگ ۴۸۸ GTB نام خود را از اسب جنگی چی تو گرفته است که در رمان قرن ۱۴ چینی حضور داشته است. قطعات فیبر کربنی این کیت به نوعی تداعی کننده زره این اسب جنگی هستند اما شکل آن‌ها از سلاح‌های شخصیت لو بو الهام گرفته‌اند.

قطعات آئرودینامیکی سفارشی این خودرو شامل اسپلیتر جلوی گیرا، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و اسپویلر ثابت عقب جدید هستند که این قطعه آخری از مدل ۴۸۸ GT3 EVO الهام گرفته است. زاکو مدعی است قطعات موردبحث باعث ایجاد آئرودینامیک بهتر و کاهش توربولانس می‌شوند. نهایتاً نیز باید به سیستم اگزوز کت بک جدید شرکت فی اشاره کنیم که دارای دو خروجی فیبر کربنی است.

علاوه بر نصب قطعات یاد شده ارتفاع خودرو نیز به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و رینگ‌های بزرگ نیز در زیر خودرو دیده می‌شوند. زاکو اشاره‌ای به تغییرات شاسی یا عملکردی ۴۸۸ GTB نکرده است بنابراین حدس می‌زنیم پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربو تغییری نکرده باشد و همان قدرت ۶۶۱ اسبی و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری را تولید کند.

زاکو می‌گوید این پروژه برای گرامی داشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس فراری در سال ۲۰۲۲ ارائه شده است هرچند در تعجبیم چرا محصولی جدیدتر از فراری انتخاب نشده است. این تیونر قیمت کیت خودش را اعلام نکرده است اما فکر می‌کنیم قیمت بالایی داشته باشند زیرا فقط ۵ دستگاه از این کیت تولید خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید