بازتاب ایران؛

فاکس نیوز: بایدن چطور می خواهد ایران را کنترل کند/ وال‌استریت ژورنال: دلیل لغو حمله دوم به سوریه زنان و کودکان بودند/ آسوشیتدپرس: بایدن از اقتدار برای جنگ پشتیبانی می کند/ رویترز: هند برای ادامه پروژه چابهار اعلام آمادگی کرد

    کد خبر :790678

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌های کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر یازدهمین شماره از «بازتاب ایران» است:

در 24 ساعت گذشته رسانه‌های معتبر خارجی در مورد ایران و مسائل مرتبط با آن به موضوعاتی چون آیا بایدن می تواند از دژاوو توافق هسته ای جلوگیری کند؟، دلیل بایدن برای لغو حمله دوم به سوریه، بایدن از اقتدار برای جنگ پشتیبانی می کند، اعلام آمادگی هند برای ادامه پروژه چابهار؛ موضوعات قابل‌تأملی که در ادامه به جزئیات بیشتری از آن‌ها اشاره‌شده است.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری رویترز، خبرگزاری آسوشیتدپرس، نشریه وال‌استریت ژورنال، کانال فاکس نیوزکه با تأکید بر موضوعاتی چون آیا بایدن می تواند از دژاوو توافق هسته ای جلوگیری کند؟، دلیل بایدن برای لغو حمله دوم به سوریه، بایدن از اقتدار برای جنگ پشتیبانی می کند، اعلام آمادگی هند برای ادامه پروژه چابهار، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

فاکس نیوز: بایدن چطور می خواهد ایران را کنترل کند

مسئله بازگشت ایالات متحده به برجام، با هر مکانیسمی که باشد. می تواند تبعاتی را به بار آورد، در روزهای جاری بحث ها درباره تبعات احتمالی کاهش فشار بر ایران از طرف دولت بایدن بسیار در رسانه ها مطرح می شود.

کانال فاکس نیوز به یکی از تبعات احتمالی کاهش فشار بر ایران پرداخته است؛ تیتر خبر فاکس نیوز برای این مطب«بایدن در برابر ایران- آیا رئیس جمهور می تواند از دژاوو توافق هسته ای جلوگیری کند؟» است. در مطلب فاکس نیوز آمده است:

رئیس جمهور بایدن باید بداند چطور می خواهد ایران را کنترل کند. اگر رئیس جمهور سیاست اشتباهی در قبال ایران در پیش بگیرد. یک عقب نشینی فاجعه بار برای منافع حیاتی آمریکا در سطح جهانی خواهد بود.

این رسانه می افزاید: رئیس جمهور بایدن اذعان می کند توافق با ایران به اندازه کافی خوب نبوده است. اما برای بازگرداندن آن تلاش می کند.

وال‌استریت ژورنال: دلیل لغو حمله دوم به سوریه زنان و کودکان بودند

ایالات متحده در هفته گذشته به مناطقی در سوریه که مدعی است. نیروهای نزدیک به ایران در آن ها مستقر بوده اند؛ حمله هوایی کرد.

وال‌استریت ژورنال در همین باره در مطلبی با تیتر«بایدن دلیل خود از لغو حمله دوم در سوریه را اعلام کرد» نوشت: بایدن در زمان انجام عملیات هوایی علیه نیروهای نزدیک به ایران در سوریه باخبر شد. در پایگاه هدف چندکودک و زن حضور دارند.  وی دستور حمله را کنسل کرد.

البته این نشریه افزود: بایدن حمله اول را ادامه داد و حمله دوم را کنسل کرد. به طور کلی این اولین استفاده بایدن از زور در سمت فرمانده کل قوا بود.

آسوشیتدپرس: بایدن از اقتدار برای جنگ پشتیبانی می کند

حضور یا خروج نیروهای آمریکایی از منطقه خاورمیانه برای دولت و مردم آمریکا مهم است. با تغییر دولت آمریکا این سوال مطرح است که بایدن در این موضوع چه تصمیمی می گیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در تحلیلی با تیتر« بایدن از اقتدار برای جنگ پشتیبانی می کند» به این مقوله پرداخته است.

این رسانه تصمیم در این باره را با روابط ایران و آمریکا مرتبط دانست و نوشت: بایدن با تاکید بر وضعیت عراق و تنش های چند هفته گذشته در این منطقه، از حضور نظامیان ایالات متحده در خاورمیانه تا زمانی که بتوان از ناتوانی تروریست ها در حمله به منافع ایالات متحده مطمئن شد، حمایت کرد.

در انتها این خبرگزاری تاکید می کند که مقامات کاخ سفید عملکرد خود در منطقه را منوط به رفتار سایر بازیگران می دانند.

رویترز: هند برای ادامه پروژه چابهار اعلام آمادگی کرد

پروژه چابهار و کریدور چابهار برای هند دارای اهمیت زیادی است. این پروژه به علت محدودیت های ناشی از تحریم های ایالات متحده در سال های اخیر با روند کند پیشرفت مواجه بوده است.

خبرگزاری رویترز با تیتر «هند احتمالاً از پایان ماه مه فعالیت خود را در بندر چابهار ایران آغاز خواهد کرد» به مسئله کریدور چابهار و مواضع جدید مقامات هند درباره این پروژه نوشت:  یک مقام رسمی دولت هند در راستای تقویت تجارت منطقه‌ای گفت: هند تلاش دارد در بندر چابهار تا پایان ماه مه عملیات گسترده ای را آغاز کند.

همچنین برای اتصال چابهار به مرکز استان سیستان و بلوچستان هند قصد دارد 600 کیلومتر خط ریل ایجاد کند.

در آخر این خبرگزاری این طور بیان کرد که هند پیشنهاد دارد که چابهار به کریدور شمال-جنوب متصل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید