بازتاب ایران

فارین پالیسی: جنگ دریایی ایران و اسرائیل درحال گسترش است/ اسپوتنیک: ناوهای ایرانی از اقیانوس اطلس به سمت کانال انگلیسی می روند/ اویل پرایس: آمریکا قصد دارد صادرات نفت ایران به چین را قطع کند/ اوراسیاریویو: مذاکرات هسته ای در زمان رئیس جمهور جدید از سرگرفته می شود

    کد خبر :829068

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل مجله فارین پالیسی، خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه اویل پرایس و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون جنگ دریایی ایران و اسرائیل درحال گسترش است، ناوهای ایرانی از اقیانوس اطلس به سمت کانال انگلیسی می روند، آمریکا قصد دارد صادرات نفت ایران به چین را قطع کند، مذاکرات هسته ای در زمان رئیس جمهور جدید از سرگرفته می شود، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

فارین پالیسی: جنگ دریایی ایران و اسرائیل درحال گسترش است

شناورهای ایران و اسرائیل در سال گذشته به شکل پیوسته دچار حادثه شده اند و هر بار انگشت اتهام به سمت طرف مقابل بوده است و هیچ یک از طرفین مسئولیت حادثه را بر عهده نگرفته است.

مجله فارین پالیسی در این باره نوشت: جنگ دریایی ایران و اسرائیل در حال گسترش است.

ادامه می دهد: فروپاشی لبنان درگیری را در دریای مدیترانه تشدید می کند که تاکنون بیشتر در سایه بوده است.

افزوده است: توئیتی از سوی سفارت ایران در لبنان که تصویر یک کشتی را در آن قرار داده بود و بیان کرده بود ایران برای صادرات نفت به لبنان از آمریکا اجازه نمی خواهد شروع بازی بود، در پاسخ یک وبلاگ اسرائیلی توئیتی را منتشر کرد که از اعزام نفتکش آرمان 114 ایران به لبنان خبر می داد.

همچنین آورده است: این موضوع به این معنی است که حزب الله تلاش دارد با وارد کردن نفت از ایران لبنان را که درگیر مشکلات اقتصادی است را نجات دهد.

در پایان این مجله این طور نتیجه گرفته است زمانی که ایران در توئیتر اعلام کرد نفت به لبنان صادر می کند، لبنان برای فرار از تحریم های ایالات متحده این مسئله را تکذیب کرد، اکنون تبدیل شدن حزب الله به ناجی لبنان بهانه ای است که درگیری های دریایی ایران و اسرائیل افزایش پیدا کند.

اسپوتنیک: ناوهای ایرانی از اقیانوس اطلس به سمت کانال انگلیسی می روند

کشتی های جنگی ایرانی که برای اولین بار در اقیانوس اطلس حضور پیدا کردند و برای مدتی باعث آزار ایالات متحده شدند اکنون به سمت کانال مانش درحال حرکت هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: گفته می شود ایران پس از آزار آمریکایی ها در اقیانوس اطلس کشتی های جنگی خود را به کانال انگلیسی می فرستد.

ادامه می دهد: ایران برای اولین بار در تاریخ این کشور در بهار امسال یک جفت کشتی جنگی به اقیانوس اطلس اعزام کرد و این نگرانی را در رسانه های ایالات متحده ایجاد کرد که کشتی ها به کجا می روند و چه چیزی حمل می کنند.

افزوده است: ناوشکن سهند و کشتی پشتیبانی مکران از اقیانوس اطلس مرکزی به شمال سفر کرده و از کانال مانش عبور می کنند.

همچنین افزوده است: این اعتقاد وجود دارد که ممکن است این جفت کشتی جنگی در مسیر دریای بالتیک باشند تا در رژه نیروی دریایی روسیه در سن پترزبورگ در 25 ژوئیه شرکت کنند.

در پایان این خبرگزاری آورده است مقامات نظامی ایران و روسیه به طور مستقیم در این مورد توضیحی نداده اند اما رسانه ها از حضور دریادارد خانزادی و کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در جشن روز نیروی دریایی روسیه خبرداده اند.

اویل پرایس: آمریکا قصد دارد صادرات نفت ایران به چین را قطع کند

با توجه به قطع مذاکرات هسته ای وین تا زمان شروع به کار دولت جدید در ایران گمانه زنی های زیادی درباره اقدامات احتمالی دو طرف در این دوران وجود دارد.

نشریه اویل پرایس در این باره نوشت: ایالات متحده تلاش می کند صادرات نفت ایران به چین را در زمانی که گفتگوهای هسته ای متوقف شده است قطع کند.

ادامه می دهد: آمریکا توقف مذاکرات غیرمستقیم تا زمان شروع به کار دولت ابراهیم رئیسی را پذیرفته است، اما تلاش دارد درآمدهای ایران از فروش نفت را کاهش دهد، چین تنها مشتری است که بدون ترس از تحریم های آمریکا از ایران نفت دریافت می کند.

افزوده است: آمریکا قصد دارد با اعمال فشار بر شرکت های حمل و نقلی که نفت ایران را برای چین حمل می کنند این مسیر را دچار مشکل کند.

در پایان این نشریه اشاره کرده است که صادرات نفت ایران به چین در ماه های اخیر افزایش داشته است و می تواند به یک میلیون بشکه روزانه رسیده باشد.

اوراسیاریویو: مذاکرات هسته ای با رئیس جمهور جدید از سرگرفته می شود

مذاکرات هسته ای به علت تغییر دولت در ایران به تعویق افتاده است، دو طرف منتظر هستند دولت آقای رئیسی کار خود را آغاز کند و مذاکرات با تیم جدید آغاز به کار کنند.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: گفتگوهای هسته ای در زمان رئیس جمهور جدید از سر گرفته می شود.

ادامه می دهد: پس از هفته ها  گمانه زنی روز شنبه ایران اعلام کرد ادامه مذاکرات هسته ای در دوره دولت جدید صورت خواهد گرفت.

افزوده است: دولت آقای رئیسی که یک روحانی محافظه کار است از هفته اول اوت آغاز به کار خواهد کرد این درحالی است که مذاکرات هسته ای شش دور برگزار شده است و علی رغم پیشرفت ها اعلام می شود هنوز احتلاف نظرهای اساسی باقی مانده است.

در پایان این اندیشکده این طور نتیجه گرفته است که ممکن است دولت جدید ایران رویکرد مقاومت را انتخاب کند و این مسئله تبدیل به مانعی برای ادامه مذاکرات شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید