فائز السراج پارلمان طبرق لیبی را به کارشکنی در برگزاری انتخابات متهم کرد

    کد خبر :327684

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی، پارلمان طبرق را به کارشکنی مستمر در روند برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور متهم کرد.

به گزارش بازتاب به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در سفرش به تونس با سفرا و نمایندگان آمریکا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین و نماینده سازمان ملل و نیز نماینده اتحادیه اروپا دیدار کرد.

السراج در این دیدار بار دیگر بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری به شکلی همزمان و در اسرع وقت تاکید کرد و ایجاد یک ساختار قانونی درست و سریع و اندیشیدن به راه‌حلی‌هایی برای پایان دادن به این تعلیق مستمر و رو به افزایش پارلمان را ضروری دانست.

السراج بدون اشاره به نام هیچ کشوری اظهار داشت: دخالت‌های منفی کشورهای منطقه و جهان، موجب استمرار وضعیت فعلی می‌شود.

این مسؤول لیبیایی گفت: برخی کشورها از برخی طرف‌های دیگر در لیبی حمایت کرده و حتی بر خلاف ممنوعیت‌های تسلیحاتی، سلاح در اختیار آنها قرار می‌دهند.

السراج در ادامه تاکید کرد: موضع‌گیری بین‌المللی و یکپارچه در این خصوص تنها مساله مورد نیاز برای توقف تلاش‌ها برای تقسیم لیبی است.

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی افزود: هر بار که من گامی به سوی آشتی در لیبی برمی‌دارم، طرف‌هایی پیدا می‌شوند که ما را به عقب باز می‌گردانند.

وی کنفرانس پاریس را آخرین تلاش برای برقراری آشتی و توافق دانست که در آن موضع‌گیری‌های بین‌المللی با یکدیگر تناقض داشته‌اند.

السراج افزود: برخی از کسانی که در این کنفرانس شرکت داشتند، از این اختلاف‌ها برای محکومیت تصمیمات کنفرانس و انصراف از پایبندی‌های خود استفاده کردند.

این مسؤول لیبیایی بدون بردن نام خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای مستقر در شرق لیبی گفت: برخی هم این تصمیمات از جمله آنچه در بنادر نفتی رخ داد را به شکلی گسترده نقض کردند.

خلیفه حفتر فرماندار نیروهای شرق لیبی سه هفته قبل تصمیم گرفت بنادر منطقه هلال نفتی را به موسسه‌ای نفتی در شهر بنغازی تحویل دهد اما به شکلی ناگهانی از این تصمیم منصرف شده و آن را به موسسه طرابلس وابسته به دولت وفاق ملی لیبی تحویل داد.

السراج در ادامه گفت: صبر ما در برابر سستی و اهمال جامعه جهانی که اعتبار خود را در میان جامعه لیبی از دست داده، رو به لبریز شدن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید