غلظت غبار در هوای زاهدان به ۵۱ برابر حد مجاز رسید

    کد خبر :827494
غلظت غبار در هوای زاهدان به ۵۱ برابر حد مجاز رسید

علاوه بر گردوغبار، گرمای هوا دومین وضعیت مهم جوی زاهدان بوده به طوریکه در شبانه روز گذشته بیشینه دمای این شهر به ۴۱.۱ درجه سلسیوس رسیده و انتظار می رود امروز نیز رنج دما در همین محدوده باشد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی نفوذ گردوغبار گسترده به شهر زاهدان، غلظت ذرات غبار با اندازه ۱۰ میکرون در هوای این شهر به ۷۸۶۴ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۵۱ برابر حد مجاز رسید.

محسن حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: منشا گردوغبار امروز زاهدان دشت های نواحی مرزی در جنوب میرجاوه بوده که در اثر همرفت شدید هوا و وقوع تندباد لحظه ای روی داده و به تدریج به زاهدان و میرجاوه نیز نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: گردوغبار گسترده علاوه بر افزایش غبار در زاهدان، شعاع دید افقی در فرودگاه زاهدان و شهر میرجاوه را نیز به ترتیب به ۵۰ و ۲۰۰ متر کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک قدری از شدت غبار در شهر زاهدان کاسته شده اما همچنان شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی این شهر ۵۰۰ متر است.

وی بیان کرد: علاوه بر گردوغبار، گرمای هوا دومین وضعیت مهم جوی زاهدان بوده به طوریکه در شبانه روز گذشته بیشینه دمای این شهر به ۴۱.۱ درجه سلسیوس رسیده و انتظار می رود امروز نیز رنج دما در همین محدوده باشد.

حیدری افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش‌یابی و مدل های جوی انتظار می رود در روزهای آینده بویژه جمعه و شنبه قدری از شدت گرما در زاهدان کاسته شود و بیشینه دمای هوا به کمتر از ۴۰ درجه بازگردد.

وی افزود: در میرجاوه که در فاصله ۸۰ کیلومتری از زاهدان قرار دارد نیز گرمای هوا با شدت بیشتری حاکم است به نحوی که بعدازظهر دیروز بیشینه دمای این شهر به ۴۶.۵ درجه سلسیوس رسید و دومین شهر گرم استان شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید