غفلت شهرداری در نصب هواکش های میانی خط 7 مترو

    کد خبر :598026

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به مشکلات در خط 7 مترو تهران هشدار داد و گفت:‌در مورد نصب هواکش‌های میان‌تونلی در این خط غفلت شده و سناریوهای مطرح شده مورد تأیید نیست.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه جلسه امروز اظهار داشت: اخیراً بازدیدهایی از خط 7 داشته‌ام که نسبت به خطوط قبلی که افتتاح شده است خط 7 اقدامات جدیدی برای آن انجام گرفت از جمله تعبیه هواکش در ایستگاه‌ها ولی در مورد هواکش میان‌تونلی باز هم غفلت شده و در این زمینه نقص اساسی وجود دارد.

وی افزود: برخی از مدیران مترو و معاونت حمل و نقل اعتقاد دارند به دلیل اینکه فاصله حرکت قطارها در این خط زیاد است نبود هواکش میان‌‌تونلی مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی باید توجه داشت که مسئولیت این مشکل با کسانی است که آن را تأیید کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: سندی در مورد سناریوهای ایمنی خط 7 تهیه و تنظیم شده و برخی آن را امضا و تأیید کرده‌اند لذا مسئولیت ایمنی با خودشان است ما نظر کارشناسی ارائه و آن را اعلام و پیگیری می‌کنیم.

علیخانی با اشاره به اینکه من شخصا نمی‌پسندم پروژه‌ها با لفظ افتتاح شود، گفت: نباید نقص‌ها را توجیه کنیم اگر حادثه‌ای به غیر از تصادف رخ دهد که برای آن توجیه می‌کنند سرفاصله حرکت قطارها زیاد است، اتفاقات دیگر را چگونه می‌توان مدیریت کرد.

وی گفت:‌ما از زحماتی که در زمینه راه‌اندازی و افتتاح این خط کشیده شده تشکر می‌کنیم اقدامات خوبی همچون تعبیه مه‌پاش در این خط انجام گرفته و قول داده‌اند آسانسورهای این خط را زودتر راه‌اندازی کنند.

به گزارش فارس، عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: گزارشی در مورد خط 6 و 7 برای شهردار ارسال می‌کنیم و اشکالات را از این طریق اعلام تا آن را پیگیری کنند.

علیخانی دلیل عدم حضورش در مراسم افتتاحیه خط 7 را اشکال در نقص فنی اعلام کرد و گفت:‌حضور من در این جلسه به معنی تأیید ایمنی آن بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید