غرامت 3.9 میلیارد دلاری فساد بانک آمریکایی در مالزی

    کد خبر :733653

 بانک گلدمن ساکس آمریکا، به خاطر نقش پررنگش در یک فساد بزرگ مالی در مالزی قصد دارد برای مصالحه و بستن پرونده شکایت کوالالامپور 3.9 میلیارد دلار جریمه بپردازد.

انتشار این خبر و نزدیک شدن گلدمن ساکس به مصالحه و بسته شدن این پرونده جنجالی که سال‌ها پای این بانک بزرگ آمریکایی وسط آن قرار دارد باعث شد تا ارزش سهام گلد من ساکس .068 درصد در معاملات دیروز رشد کند.

به نظر می‌رسد با بسته شدن این پرونده با کوآلالامپور این بانک بتواند با وزارت دادگستری آمریکا نیز در این زمینه مصالحه کند.

استیون چوباک، کارشناس مؤسسه تحقیقات وولف در نیویورک، می‌گوید ما به این مسئله با دید مثبت نگاه می‌کنیم و این بانک با مصالحه یکی از موانع ورود سرمایه‌گذاران را برمی‌دارد.

توافق مصالحه بین بانک آمریکایی و کوالالامپور شامل پرداخت 2 و نیم میلیارد دلار پول نقد و ارائه تضمین برای برگرداندن حداقل 1.4 میلیارد دلار دارایی مرتبط با صندوق ملی سرمایه‌گذاری مالزی موسوم به 1MDB است. در عوض مالزی متعهد شده تا از شکایت خود علیه گلدمن ساکس صرف نظر کند.

این بانک آمریکایی در حالی به پرداخت نزدیک به 4 میلیارد دلار پول رضایت داده که قبلا اصرار می‌کرد که بی‌گناه است و هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

به گزارش فارس،گلدمن ساکس آمریکا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد خوشحالیم که اعلام کنیم با دولت مالزی در راستای حل یک اتهام سنگین و ادعا علیه این بانک به توافق رسیده‌ایم.

آمریکا و دولت مالزی مدعی هستند که در یک فساد بزرگ مالی با حضور نجیب رزاق، نخست‌وزیر سابق مالزی، کارمندان گلدمن ساکس و برخی دیگر از طرف‌ها 4.5 میلیارد دلار از صندوق ثروت ملی مالزی دزدیده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید