عوارض جدید کرونا برای زنان

    کد خبر :988467
کرونا

 یک پرستار استرالیایی به نام کیم گیبسون، پنج هفته پس از ابتلا به کرونا با کم ‌شنوایی حسی عصبی ناگهانی مواجه شد. این موضوع در حالی است که  او کاملا واکسینه شده بود.

بررسی های انجام شده نشان می دهد؛ گیبسون چندین هفته پس از تجربه یک عفونت خفیف کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۲، دچار کم شنوایی حاد در یک گوش، همراه با سرگیجه و وزوز در گوش دیگر خود شد.

وی در ابتدا به یک متخصص گوش و حلق و بینی ارجاع شد که کاهش شنوایی حسی عصبی وی را تایید کرد. بررسی ها نشان می دهد، این  یک عارضه جانبی ناشناخته کووید-۱۹ محسوب می شود که به عنوان یک علامت ذکر نشده است.

برای درمان این پرستار، یک دوره پردنیزولون خوراکی و بتاهیستین تجویز شد و خوشبختانه شنوایی گیبسون در ماه‌های بعدی به آرامی بهبود یافت، اگرچه او همچنان وزوز متناوب را در گوش خود تجربه می ‌کند. شواهد پیرامون اثرات کوتاه‌ مدت و بلند مدت کووید-۱۹ و واکسن‌ های این بیماری همچنان در حال ظهور است و هدف این مطالعات برجسته کردن عوارض جانبی کمتر شناخته شده این ویروس است.

طبق گفته کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیایی ، کاهش شنوایی حسی عصبی ناگهانی که به عنوان ناشنوایی ناگهانی نیز شناخته می شود زمانی اتفاق می افتد که فرد شنوایی خود را خیلی سریع از دست دهد و این عارضه معمولا فقط در یک گوش رخ می دهد. این فرایند می تواند فورا یا در یک بازه زمانی چند روزه اتفاق بیافتد. افراد مبتلا به این بیماری ممکن است دچار اختلال شنوایی خفیف یا از دست دادن کامل شنوایی شده و این عوارض ممکن است موقت یا دائمی باشد.

گیبسون در این رابطه می گوید: مطالعات قبلی مشکل شنوایی فوق را با کرونا و همچنین یک عارضه جانبی بالقوه واکسیناسیون کووید را مرتبط کرده اند، اما شواهد در این رابطه هنوز محدود است. تجربه من نشان می دهد: حتی افرادی که یک عفونت جزئی کووید-۱۹ دارند نیز ممکن است در معرض خطر اثرات طولانی مدت دائمی و ناتوان کننده این ویروس باشند. در این میان فراهم شدن امکانات مراقبت با کیفیت بالا و شخص محور بسیار حیاتی است.

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله پزشکی Case Reports منتشر شده است.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید