عموزاد: آرزویم حضور روی سکوی المپیک است

  • ورزشی
  • جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ۹:۵۰
    کد خبر :663466

برترین آزادکار نوجوان جهان در سال 2019 گفت: تمام هدف و آرزوی من حضور روی سکوی المپیک است.

 

رحمان عموزاد ، درباره انتخابش از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان برترین آزادکار نوجوان جهان در سال 2019 اظهار داشت: خوشحالم با تلاش‌هایی که داشتم به این عنوان ارزشمند دست پیدا کردم و نام ایران بار دیگر در سطح جهان مطرح شد.

 

وی ادامه داد: در سال‌های 2018 و 2019 قهرمان نوجوانان جهان شده بودم و فکر می‌کنم این عناوین به خصوص قهرمانی در سال 2019 تأثیر زیادی در این انتخاب داشت. امیدوارم بتوانم در رده سنی جوانان و بعد از آن در بزرگسالان نیز این نتایج را تکرار کنم.

 

برترین آزادکار نوجوان جهان در سال 2019 تصریح کرد: تمام هدف و آرزوی من حضور روی سکوی المپیک است؛ سال آینده باید در رده جوانان کشتی بگیرم و به وزن 57 کیلوگرم خواهم رفت. البته به حضور در این المپیک هم فکر می‌کنم و دست از تلاش بر نمی‌دارم و اگر فرصت دهند، شانسم را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی امتحان خواهم کرد.

 

عموزاد در پاسخ به این سوال که الگویش کدام کشتی‌گیر است، گفت: حسن یزدانی و برادرم فرزاد الگوهایم در کشتی هستند. امیدوارم من هم روزی بتوانم روی سکوی قهرمانی المپیک بایستم. از خانواده‌ام و مربیان تیم ملی و مربیانم در خلیل‌شهر تشکر می‌کنم که زحمات زیادی برای من کشیدند و در این مسیر موفقیت همراهی‌ام کردند.

 

به گزارش فارس، در حالی که به پایان سال 2019 میلادی نزدیک می شویم، اتحادیه جهانی نسبت به معرفی 3 کشتی‌گیر برتر نوجوان سال در رشته‌های آزاد، فرنگی و زنان اقدام کرد که در رشته کشتی آزاد رحمان عموزاد خلیلی در وزن 48 کیلوگرم بعنوان فرد برتر معرفی شده است.

 

بر این اساس اتحادیه جهانی کشتی با انتشار کلیپی از کشتی‌های این آزادکار کشورمان در صفحه اینستاگرام خود به عملکرد مثبت این کشتی‌گیر کشورمان و تکرار مدال طلای جهانی خود در سال 2019 اشاره کرده است.

 

گفتنی است رحمان عموزاد خلیلی در سال‌های 2018 و 2019 میلادی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی در اوزان 45 و 48 کیلوگرم به مدال طلا دست یافته بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید