عملکرد چین در موضوع حادثه سانچی ابهامات زیادی دارد/ جای احضار سفیر چین وجود داشت

    کد خبر :201195

حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: حادثه نفت کش سانچی باید مورد بررسی قرار بگیرد و رابطه سیاسی بین دو کشور نباید مانع بررسی دقیق ابعاد این پرونده در خصوص عملکرد چین در این حادثه شود.

فلاحت پیشه در این خصوص به عصرایران می گوید : حادثه کشتی سانچی فاجعه ای انسانی بود که سوالات و ابهامات جدی در مورد آن مطرح است، حتی اعتقاد من بر این است که جای احضار سفیر چین نیز در این موضوع وجود داشت .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این مطلب افزود: همه خدمه کشتی چینی که با نفت کش ایرانی برخورد کرده نجات پیدا می کنند و آسیبی نمی بینند اما نفت کش ایرانی 8 روز می سوزد تا زمانی که به طور کامل غرق می شود.

وی تاکید کرد : اصل قضیه باید از جعبه سیاه پیگیری شود و باید به سوالاتی که در این خصوص وجود دارد پاسخ داده شود چرا که ابهامات جدی در این حوزه مطرح است.

فلاحت پیشه همچنین گفت: نباید از یاد برد که ما ایرانی ها در طول تاریخ امدادگرترین مردمان حوزه خلیج فارس بودیم و از مهم ترین شاهراه بین المللی انرژی حفاظت کرده و بارها بدون توجه به ملیت افراد برای نجات انسان های مختلف در این حوزه جانفشانی کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد : در قبال این سبقه تاریخی و رفتاری، این انتظار وجود داشت که اقدام متقابلی در این حادثه صورت بگیرد اما فرزندان ما همچون شمع سوختند و دیگران تنها نظاره گر بودند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که هیچ معادله و رابطه سیاسی نباید باعث پنهان شدن حقیقت این پرونده شود، گفت:کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی این موضوع را در دستورکار قرار می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید