عملکرد ضعیف بانک‌های ایرانی در انتشار همراه‌بانک‌‌ها در مارکت‌های اندرویدی + جدول مقایسه‌ای

    کد خبر :502243

عدم ارائه خدمات به اپلیکیشن‌های ایرانی توسط اپ‌استور داستان تازه‌ای نیست و شرکت‌های ایرانی با راهکارهایی موفق شده بودند این محدودیت‌ها را دور بزنند که در موج جدید سخت‌گیری‌های اپل، مشکلاتی برای نسخه iOS بسیاری از اپلیکیشن‌های مطرح پرداختی و بانکی ایرانی پیش آمد و عملا کاربران اپلی این اپلیکیشن‌ها دستشان در پوست گردو گذاشته شد. در این صورت، توقع می‌رود کاربران اپل به سمت گوشی‌های اندرویدی مهاجرت کنند و بنا به گفته وزیر این اتفاق عملا هم افتاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که از روز پنج‌شنبه با اتخاذ سیاست‌ جدید اپل که منجر به از دسترس خارج شدن برخی برنامه‌های ایرانی از روی گوشی‌های آیفون شد، میزان استفاده کاربران از این گوشی داخل شبکه اپراتوری کشور کاهش پیدا کرده است.

در جدیدترین اقدام‌ها با محدودسازی «گواهی‌های توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) توسط اپل، از چهارشنبه‌شب هفته گذشته، بسیاری از اپلیکیشن‌های خدماتی ایرانی روی گوشی‌های اپل از دسترس خارج شدند. با این وجود این انتظار می‌رود به زودی شاهد کاهش تعداد کاربران iOS در ایران و مهاجرت آنها به Android را شاهد باشیم.

با توجه به پیش‌بینی مهاجرت کاربران از iOS به اندروید، توقع می‌رود بانک‌ها علاوه بر بسترهای توزیع خودشان از جمله وب‌سایت بانک‌ها، از پتانسیل تمام پلتفرم‌ها و مارکت‌های اندرویدی داخلی نیز بهره ببرند تا بتوانند دسترس‌پذیری به محصولاتشان را بالا ببرند. به همین بهانه نگاهی داشتیم به اینکه همراه بانک‌های ایرانی علاوه بر پلی‌استور که مارکت رسمی اندروید است در بستر ۳ پلتفرم اندرویدی پیشتاز بازار ایران از جمله کافه‌بازار با ۳۹ میلیون نصب، مایکت با ۱۲ میلیون نصب و ایران‌اپس با ۵ میلیون نصب چه وضعیتی دارند و در کدام مارکت‌ها اپلیکیشن همراه بانکشان در دسترس است.

 

بانک پلی‌استور کافه بازار مایکت ایران‌اپس
توسعه تعاون
پست بانک ایران
توسعه صادرات ایران
سپه
صنعت معدن تجارت
کشاورزی
مسکن
ملی
اقتصادنوین
انصار
ایران زمین
آینده
پارسیان
پاسارگاد
تجارت
حکمت ایرانیان
خاورمیانه
دی
رفاه
سامان
سرمایه
سینا
شهر
صادرات ایران
قوامین
قرض‌الحسنه رسالت
قرض‌الحسنه مهر ایران
کارآفرین
گردشگری
ملت
مهر اقتصاد
موسسه اعتباری توسعه
موسسه اعتباری کاسپین
موسسه اعتباری کوثر
موسسه اعتباری ملل
موسسه اعتباری نور

به گزارش راه پرداخت، با توجه به جدول بالا، به نظر می‌رسد بانک‌های ایرانی برای در دسترس قرار دادن اپلیکیشن‌های خود در در مارکت‌های اندرویدی داخلی ضعیف عمل کرده‌اند و در صورت پیش آمدن رخدادهای احتمالی مشابه برای مارکت‌های اندرویدی، آیا بانک‌های ایرانی تخم‌ مرغ‌هایشان را از یک سبد بیرون کشیده‌اند و آن‌ها را در سبدهای مختلف پخش کرده‌اند یا نه؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید