عملکرد شورای نظارت از نگاه یک مدیر صداوسیمایی

    کد خبر :63487

یکی از مدیران صداوسیما، شورای نظارت را در شرایط فعلی مکانی برای ارائه گزارش‌های تحلیلی می‌داند و در عین حال تأکید می‌کند: شورای نظارت بر صداوسیما نسبت به گذشته حرفه‌ای‌تر وارد عمل شده است؛ در حالی که پیش از این شاید مسائل سیاسی‌تر بیشتر بر روی عملکرد این شورا سایه می‌انداخت.

بهنام احمدپور ـ مدیر رادیو ایران ـ مدت ۲۴ سال است که در صداوسیما فعالیت می‌کند؛ او در گفت‌وگویی با خبرنگار رسانه ایسنا درباره‌ی عملکرد شورای نظارت بر صداوسیما مطرح کرد: این شورا در سال‌های گذشته و با حضور افراد مختلف روند متفاوتی را پشت سر گذاشته است. به نظرم شورای نظارت نسبت به قبل حرفه‌ای‌تر وارد عمل شده است ولی شاید قبلا مسائل سیاسی بیشتر بر روی عملکرد این شورا سایه می‌انداخت و حالت تقابل به وجود می‌آمد اما اکنون احساس می‌کنیم شورای نظارت جایی است که کار کارشناسی و کار تحلیلی انجام می‌دهد و تحلیل‌هایی که خروجی عملکرد شورا قرار می‌گیرد، نسبت به قبل بهتر شده است.

او در ادامه یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با حضور افرادی که در خود رسانه فعالیت کرده‌اند و مجموعه‌ای حرفه‌ای که در شورا فعالیت می‌کنند، بسیاری از گزارش‌ها، گزارش‌های قابل قبول و قابل اعتنایی می‌تواند باشد و در حال حاضر احساس ما در رادیو این است که شورای نظارت هم اکنون از محلی که شاید می‌خواست نقاط ضعف صداوسیما را بیشتر نشان دهد به محلی برای تعامل و اصلاح رویه‌ها تبدیل شده است و در این راستا خیلی از گزارش‌هایی که از شورای نظارت برای ما می‌آید قابل استفاده و قابل اصلاح در روند کاری‌مان است.

این مدیر رادیویی سپس اظهار کرد: شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در حال حاضر آن هویت نظارت از بیرون را به خود گرفته است و به شکل صحیح مسائلی که شاید ما به آن توجه نمی‌کنیم را به ما گوشزد و یادآوری می‌کند؛ ضمن اینکه اختلاف‌نظرهایی هم در برخی موارد نسبت به عملکرد شورا و ارائه گزارش‌ها وجود دارد که این یک اتفاق طبیعی است. اما یک فضای خوب بین ما و شورای نظارت وجود دارد و سعی‌مان بر این است که این تعامل در راستای نقد سازنده تداوم یابد.

مدیر رادیو ایران در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به عملکرد شورای نظارت در مواقعی که گزارشات عملکرد صداوسیما را به شکل کامل منعکس و در اختیار مخاطبان هم قرار می‌داد، اظهار کرد: به نظر من عملکرد شورای نظارت در این زمینه منجر به ایجاد تقابل میان اهالی رسانه و شورای نظارت می‌شد اما در حال حاضر این اتفاق کمرنگ شده است و گزارش‌ها به خود مسؤولان صداوسیما ارائه می‌شود؛ چرا که معتقدیم اگر ایرادها و انتقادات در جمع مطرح شود، بیشتر مواقع علاوه بر بروز فشارهایی بر روی سازندگان، موجب بروز مشکلات دردسرساز می‌شود. اما در حال حاضر در شورای نظارت بر صداوسیما نقد سازنده شکل گرفته و یا حداقل احساس می‌کنیم که شورای نظارت در عملکرد خود در این زمینه رویه درستی را پیش گرفته است.

به گزارش ایسنا، اخیرا حسام‌الدین آشنا یکی از دو نماینده قوه مجریه در این شورا در مطلبی با عنوان «گزارش به مردم» تاکید کرده که شورای نظارت در انجام وظایف خود ناتوان است. گزارش انتقادی اخیر آشنا درباره‌ی عملکرد شورای نظارت، دو سمت را نشانه گرفته است؛ نخست صداوسیما به عنوان سازمانی که قرار است بر آن نظارت شود و دیگری خود شورای نظارت به عنوان یک نهاد نظارتی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید