علت عدم تمدید مسی از قول رییس باشگاه بارسلونا

    کد خبر :833884

رییس باشگاه بارسلونا گفت: مسی خوشحال نیست؛ او می‌خواست بماند و دنبال بهترین راه بودیم ولی غیرممکن بود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی باشگاه بارسلونا، خوان لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا در کنفرانسی اضطراری درباره پایان همکاری با لیونل مسی اظهار داشت: این باشگاه با ۱۲۰ سال سابقه از همه بالاتر است، حتی از بهترین بازیکن تاریخ جهان. ما همیشه از مسی سپاسگزار خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: شرایط فیرپلی مالی اجازه نداد قراردادی که می‌خواستیم را با مسی ببندیم. لئو می‌خواست بماند و ما هم می‌خواستیم او در کنار ما باشد اما شرایط اقتصادی باشگاه و حقوق‌ها باعث عدم تمدید مسی شد.

رییس باشگاه بارسلونا در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را برای تمدید قرارداد مسی کردیم اما مسائلی اجازه تمدید نداد. می‌خواستیم با مسی قراداد پنج ساله ببندیم و خود او هم راضی بود. باید به قوانین لالیگا پایبند باشیم اما کاش کمی بهتر بودند. حالا بعد از مسی مرحله جدیدی در باشگاه‌ شروع خواهد شد. ما همیشه سعی می‌کنیم بهترین تصمیم را برای باشگاه بگیریم.

وی همچنین بیان داشت: ۶ ماه پیش مدیریت این باشگاه را بر عهده گرفتم. آمار و ارقام به شدت وحشتناک بود و وضعیت بدتر از چیزی بود که انتظار می‌رفت. ما هر کاری برای نگه داشتن مسی انجام دادیم و توافق هم کردیم. شرایط مالی سبب شدند که نتوانیم توافق را ثبت کنیم. در واقع لیگ به ما اجازه ثبت تمدید قرارداد مسی را نداد. اگر این اتفاق رخ می‌داد، باشگاه وارد یک مشکل چندین ساله می‌شد.

لاپورتاتصریح کرد: نمی‌خواستم امید واهی بدهم. ما به دلیل شروع لیگ زمان زیادی نداشتیم. مسی هم به زمان نیاز داشت تا با باشگاه دیگری توافق کند. بارسلونا بدون مسی هم می‌تواند همچنان برای کسب جام رقابت کند. کار تمدید قرارداد با لئو راحت شده بود چون خودش کار را راحت کرده بود اما قوانین فیرپلی مالی مانع تمدیدش شد. ناراحت‌کننده است که بازیکنی مثل مسی در این شرایط کرونا، نمی‌تواند خداحافظی‌ای را که شایسته‌اش است انجام بدهد.

وی درباره جذب بازیکنان گفت: مردم می‌پرسند چطور توانستیم در این شرایط آگوئرو، امرسون و دیپای را جذب کنیم؟ چون آنها افرادی هستند که شرایط خاصی را در مورد دستمزدشان پذیرفتند و ما از این بابت سپاسگزاریم. اگر با CVC موافقت می‌کردیم همه چیز حل می‌شد اما این کار تاثیر بدی طی ۵۰ سال آینده، روی باشگاه متحمل می‌کرد. لالیگا با پیشنهادی که ما دادیم، مخالفت کرد و موافقت کردن با توافق لالیگا با CVC، باشگاه را وارد یک مشکل بزرگ می‌کرد. سقف حقوق بازیکنان از ۱۱۰ درصدی که لالیگا به ما داده بود، عبور کرده بود. لیگ می‌خواست مسی در لالیگا بماند ولی بعضی قوانین اجازه نمی‌داد. اگر ما پیشنهاد لالیگا را قبول می‌کردیم، ۱۵٪ سقف حقوق بالاتر می‌رفت ولی این مشکلی را حل نمی‌کرد.

لاپورتا درباره وضعیت مسی اذعان داشت: مسی خوشحال نیست. او می‌خواست بماند. به دنبال بهترین راه بودیم ولی غیرممکن بود. شرایط خیلی پیچیده بود. حالا سقف حقوق بدون مسی ۹۵ درصد هست. لیگ به ما گفته بود، چیزی که منطقی هست این خواهد بود که قوانین را رعایت کنید. لیگ می‌خواست مسی بماند ولی دیگر باشگاه‌ها از لیگ خواستند تا بارسا قوانین و مقررات را رعایت کند و جای هیچ استثنایی باقی نماند؛ حتی اگر به قیمت رفتن مسی از لیگ باشد. امکان ندارد که لیگ نظرش را تغییر بدهد. این یک فرضیه است. باید واقع‌گرا باشیم.

وی همچنین درباره فسخ قرارداد با دمبله و گریزمان برای کاهش دستمزدها خاطرنشان کرد: بارسلونا سال‌های قبل چیزهای زیادی را از دست داد و باید شرایط را درست کنیم. نمی‌شود این ارقام را به شما بگوییم و بعدا به تمام اعضا اعلام خواهیم کرد. دمبله و کوتینیو؟ به خاطر قرارداد هایی که با آنها بسته شده، نمی‌توانستیم قرارداد برخی بازیکنان را برای کاهش حقوق فسخ کنیم. یک بند های اجباری در قراردادشان بود که در صورت فسخ، بارسلونا در دادگاه می‌باخت.

رییس باشگاه بارسلونا گفت: با لیدرهای تیم صحبت کردم و ازشان خواستم هر کاری که می‌توانند برای ساخت یک دوره جدید انجام بدهند و باید بازیکنان جوان را وارد میدان کنیم. وارد یک دوره جدید بدون حضور مسی شدیم. چیزی راجع به آینده مسی نمی‌دانم که کجا قرار است برود. همیشه شایعات علاقه باشگاه‌های متعدد وجود دارد. برای مسی و خانواده‌اش هر جا هستند آرزوی موفقیت می‌کنم. همیشه بارسلونا خانه او خواهد بود.

لاپورتا در پایان گفت: نمی‌توانیم اسامی و لیست اشخاص خاصی رو بدهیم، حتی اگر آنها دلیل و باعث و بانی این وضعیت فاجعه‌بار و مشکلات باشند. ما فقط فصل قبل ۴۸۷ میلیون یورو از دست دادیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید