فرماندار شهرستان ری مطرح کرد

علت بوی نامطبوع کانال‌های انتقال آب در “ری”/لزوم تحقق حقابه کشاورزان

    کد خبر :363167

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به سرپوشیده شدن کانال‌های انتقال آب در مناطق مسکونی ری در آینده، از پایان بوی نامطبوع ناشی از این کانال‌ها خبر داد.

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفتگو با ایسنا، گفت: کانال‌های انتقال آب در ری سنتی است، لذا روباز بودن این کانال‌ها موجب نارضایتی مردم این منطقه شده است که باید در اولویت فعالیت‌های عمرانی مدیریت شهری قرار گیرد. بوی نامطبوع و خطر سقوط ساکنان به ویژه کودکانی که منازل‌شان در حاشیه این کانال‌ها قرار دارد موجب نارضایتی مردم این منطقه شده است.

وی افزود: اداره امور آب در مقابل ساخت و سازهای حریم کانال‌ها کوتاهی کرده و نباید در ابتدا اجازه تعرض به حریم این کانال‌ها داده می‌شد. هم اکنون ۲ کیلومتر کانال انتقال آب از روستاهای غنی آباد و عباس آباد جاده نظامی ری عبور می‌کند که خطراتی را برای مردم ساکن این روستاها ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: تمامی کانال‌های انتقال آب در این شهرستان باید در مدت کوتاهی ایمن سازی و سرپوشیده شوند.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به احداث دو تصفیه‌خانه در ری که در سفر دو سال گذشته رییس جمهور بر روی نهر فیروز آباد و رودخانه سرخه حصار مصوب شد، افزود: مسئولان وزارت نیرو بعد از گذشت چند سال از اتخاذ این دستور باید به مردم جنوب استان تهران پاسخگو باشند. اینگونه اعمال موجب بدبین شدن مردم به مسوولان می‌شود. حقابه کشاورزان این منطقه از تصفیه خانه جنوب تهران که در حال حاضر بخش اعظم آب آن به کشاورزان ورامین تعلق می‌گیرد، باید به زودی محقق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید