علت انتصابات جدید در آموزش و پرورش از زبان وزیر

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۲۵
    کد خبر :1051262
علت انتصابات جدید در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش طی احکامی ۲ معاون مهم و یک رئیس سازمان زیرمجموعه این وزاتخانه را منصوب کرد.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین تودیع و معارفه معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش ابتدایی و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: حاصلخیزی آینده کشور وابسته به بذری است که اکنون در آموزش و پرورش می‌کارد.

وی در ادامه افزود: معلمی یک توفیق الهی و فرصتی بی‌نظیر برای هر انسانی است که در تربیت انسان‌های دیگر دخیل باشد و البته بتواند در آینده یک نسل اثرگذار باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کار جهادی تصریح کرد: در این دولت اقدامات مهمی در راستای بهبود وضعیت و ارتقای کیفیت آموزش و البته با رویکرد تربیتی در مدارس کشور صورت گرفته است که نشان از توجه جدی دولت به آموزش و پرورش دارد.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌ها و اقدامات معاونت پرورشی و فرهنگی، گفت: اجرای طرح فراگیر در راستای مدرسه‌ای شدن سند تحول، فعالیت‌های قابل توجه تشکل‌های دانش آموزی و فعالیت‌های ماندگار سازمان دانش آموزی قابل تقدیر است.

صحرایی با تشریح برنامه‌های راهبردی معاونت آموزش ابتدایی، اظهار داشت: اجرای نظام دوری با نگاه به بهبود سازماندهی معلمان در مدارس، اجرای طرح شهید همت در راستای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند که در حوزه بازماندگان از تحصیل نیز مورد توجه است.

وی با اشاره به طراح‌های اجرا شده در حوزه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: اقدام راهبردی جذب درمانگر، تلاش در بهبود وضعیت سنجش نوآموزان، تأسیس مراکز جامع توانبخشی و یا مدارس اوتیسم بحث مهمی بوده که در سازمان آموزش و پرورش استثنایی رقم خورده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع جلسه اظهار داشت: انتصابات امروز یک تغییر در راستای اهتمام بیشتر در امور و شتاب به فعالیت‌ها صورت گرفته است که امیدواریم شاهد اقدامات مطلوبی در آینده نزدیک باشیم.

وی در پایان با اشاره به وظایف مهم وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین و توجه به اینکه این دولت بهار تحقق سند است، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای سیاست‌های کلی نظام در آموزش و پرورش و مأموریت‌های ابلاغی رئیس جمهور از جمله راهبردهای مهمی است که باید با تاکتیک‌های مطلوب انجام گیرد.

در این آیین حجت السلام محمدحسین پورثانی به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی، حمید طریفی حسینی به عنوان معاون آموزش ابتدایی و حجت‌الله الماسی به عنوان رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی منصوب و از زحمات اصغر باقرزاده و معصومه نجفی پازوکی تقدیر شد.

مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید