“علاقه به زندگی خانوادگی” راز طول عمر اسپانیایی‌ها

    کد خبر :397620

سبک زندگی منحصر به فرد مردم اسپانیا باعث افزایش طول عمر آن‌ها شده است.

مردم اسپانیا تا سال ۲۰۴۰ میلادی یعنی ۲۲ سال دیگر مردمان ژاپن را کنار می‌زنند و با ۸۵.۸ سال در صدر دارندگان بیشترین امید به زندگی قرار می‌گیرند.

متخصصان معتقدند راز این طول عمر و امید به زندگی را باید در رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیِ اسپانیایی‌ها دانست و نیز علاقه‌ای که آنها به زندگی خانوادگی دارند.

دکتر کریستوفر ماری، مدیر موسسه ارزیابی و سنجش سلامت در واشنگتن می‌گوید: اسپانیایی‌ها واقعا در این موارد خوب هستند، هر چند می‌توانند در بخش سیگار بهتر عمل کنند.

نتایج مطالعه اخیر درباره تاثیر بیماری‌ها بر امید به زندگی مردم دنیا حاکی از آن است که ژاپنی‌ها در کمتر از ۲۰ سال آینده تاج طول عمر را به اسپانیایی‌ها واگذار می‌کنند و خودشان با ۸۵.۷ در رده دوم این فهرست می‌نشینند. این سقوط یک پله‌ای هم بیش از همه تقصیر مردان ژاپن است که در بخش چاقی و کشیدن سیگار گوی سبقت را ربوده‌اند اما آمار زنان ژاپنی به ویژه در بخش چاقی چندان بد نیست.

نکته جالب اینکه سال ۲۰۱۶ ژاپن با ۸۳.۷ سال امید به زندگی صدرنشین فهرست کشورها با طولانی‌ترین عمر بود.

سوئیس و سنگاپور پس از آن در رده مشترک دوم قرار داشتند و اسپانیا با ۸۲.۹ پس از آنها در رده سوم ایستاد بود.

به گزارش ایسنا،‌ همچنین استرالیا و آندورا هم با حدود ۸۲.۵ سال امید به زندگی در رده مشترک چهارم بودند. اگر شرایط به همین ترتیب پیش برود، اسپانیا در کمتر از ۲۰ سال آینده به صدر جدول می‌رسد و جای ژاپن را می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، سن امید به زندگی در کشور آفریقایی لسوتو تا سال ۲۰۴۰ به ۵۷.۳ می‌رسد که کمترین رقم در دنیاست. جمهوری آفریقای مرکزی با ۵۸.۴، زیمبابوه با ۶۱.۳ و سومالی با ۶۳.۶ دیگر کشورهای قعرنشین در فهرست جهانی امید به زندگی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید