علائمی در دهان که نشانه بیماری‌های خطرناک هستند

    کد خبر :833432
علائمی در دهان که نشانه بیماری‌های خطرناک هستند

متخصصان انگلیسی می‌گویند برخی علائم موجود در دهان و دندان می‌تواند نشان دهنده ابتلا به برخی بیماری‌های خطرناک باشد.

دندان‌ها یکی از بخش‌های مهم دهان هستند و توجه به بهداشت آن‌ها بسیار ضروری است. با این حال، کمتر کسی می‌داند که تنها با نگاه کردن به دهان و دندان می‌توان به وجود بیماری‌های مختلف در فرد پی برد.

متخصصان انگلیسی در این باره می‌گویند: بررسی دندان می‌تواند مشکلات دهانی را آشکار کرده و حتی می‌توان احتمال بروز سرطان و بارداری را نیز از روی دندان تشخیص داد و در مواردی دندان‌های متزلزل و زخم دهان می‌توانند نشان‌دهنده بیماری‌های جدی باشند.

برای مثال، لکه‌های سفید در دهان می‌تواند یکی از علائم ابتلا به ویروس اچ آی وی (ایدز) و یا سرطان باشد. با این حال، در برخی مواقع مانند بیماری لوکوپلاکیا لکه‌های سفید بر روی لثه‌ها، پوشش دهان و زبان ایجاد می‌شود که ناشی از مصرف سیگار بوده و بی‌خطر است.

وجود زخم‌های دائمی در دهان یکی از علائم رایج سرطان دهان است. این موضوع زمانی رخ می‌دهد که یک تومور در دهان در حال رشد باشد و این زخم می‌تواند لب‌ها، زبان، لثه‌ها، و لوزه‌ها را درگیر کند.

متخصصان تاکید دارند در صورت مشاهده برآمدگی در دهان که از بین نمی‌رود، شل شدن دندان‌ها و بی‌حسی سریعاً به پزشک مراجعه کنید. بسیاری از این موارد در صورت تشخیص به‌موقع قابل درمان هستند.

در کنار همه این نشانه‌های رعب‌آور و ناراحت‌کننده، علائم مسرت‌بخشی نیز در دهان وجود دارد. زنان اگر شاهد رشد یک برآمدگی بر روی لثه‌ها بودند که به‌آسانی دچار خونریزی می‌شوند، این موضوع نشان‌دهنده آن است که باردار هستند.

خونریزی لثه همچنین می‌تواند ناشی از عدم توازن در هورمون‌های بدن باشد. از سوی دیگر، این مسئله ممکن است به دلیل التهاب لثه بروز کند.

به طور معمول عدم تعادل در هورمون‌های بدن زنان در بازه‌های مختلف زمانی می‌تواند منجر به بروز التهاب لثه شود. التهاب لثه بدان معناست که لثه‌ها دچار عفونت شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حساسیت دندان‌ها می‌تواند منجر به استفراغ مداوم شود. همچنین قرمزی زبان می‌تواند به دلیل کمبود مزمن آهن در بدن بروز کند. دندان‌ مسطح که با سردرد و درد فک همراه است ارتباط مستقیمی با استرس دارد. در حقیقت این موضوع ناشی از دندان قروچه است که اضطراب و نگرانی از عوامل مهم دخیل در بروز آن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید