عصبانیت رژیم صهیونیستی از برنامه هسته ای ایران

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۴۳
    کد خبر :999264
نتانیاهو

اسپوتنیک خبر داد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم صهیونیستی) با حمله به آژانس بین المللی انرژی اتمی این سازمان بین المللی را به تسلیم شدن در برابر ایران متهم و آن را لکه ننگی در رفتار آژانس توصیف کرد.

نتانیاهو که در نشست هفتگی کابینه این رژیم سخن می‌گفت در حالی که نمی‌توانست عصبانیت خود را از شکست برنامه‌های رژیمش پنهان کند، مدعی شد: اسرائیل از پنج سال پیش اطلاعاتی را در اختیار جهان قرار داد که نشان می‌داد که ایران توافقنامه‌های بازرسی مربوط به آژانس را نقض کرده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این زمینه ادعا کرد، رفتارهای آژانس (که از نگاه او غیر فعالانه است) می‌توانند این پیام را به ایران ارسال کنند که قادر است همچنان به راه و رویه خود خود ادامه دهد.

گفتنی است بسته شدن برخی از پرونده‌های مفتوحه ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای طی روزهای اخیر، محافل صهیونیستی را به شدت عصبانی کرده است.

در همین راستا، شبکه رادیو و تلویزیون سراسری رژیم صهیونیستی (کان) هم در گزارش مفصلی به تکاپوی صهیونیستی برای جلوگیری از ازسرگیری روند مذاکرات هسته‌ای خبر داد.

به نوشته این رسانه عبری زبان: با توجه به لغو سفر وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو که قرار بود هفته جاری برگزار شود، اسرائیل برنامه‌هایی برای اعمال فشارهای گسترده علیه دولت جو بایدن جهت جلوگیری از ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران در دست اجرا دارد.

به گزارش کان: اسرائیل تمامی تلاش خود را به کار بسته است تا مسئولین آمریکایی را مجاب کند، نشست‌های راهبردی مشترک در رابطه با نحوه مقابله با خطرات ایران مجددا برگزار شود و در این نشست‌ها ایالات متحده را مجاب به در پیش گرفتن نظرات اسرائیل در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران کنند.

کان به نقل از محافل آگاه اسرائیلی خبر داد، تل‌آویو اطمینان حاصل کرده است که آمریکا مجددا به دنبال اعلام آمادگی خود جهت از سرگیری مذاکرات با تهران است.

پایگاه اطلاع رسانی واللا نیوز هم هفته گذشته به نقل از منابع خود فاش کرده بود که ایالات متحده از پادشاهی عمان خواسته است پیش قدم شده و اطلاع حاصل کند آیا تهران آمادگی تعلیق ارکان برنامه هسته‌ای خود را در مقابل تخفیف تحریم‌های اعمال شده دارد، یا خیر.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید