تکواندو گرندپری- بلغارستان؛

عسکری: سهمیه‌ها در مسکو قطعی خواهد شد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۵
    کد خبر :629441

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با آمادگی کامل به صوفیه نرفته بودیم و با توجه شرایط تکواندوکاران مدعی در رنکینگ فدراسیون جهانی، سهمیه ها در مرحله نهایی رقابتهای گرندپری در مسکو قطعی خواهد شد.

 

فریبرز عسکری با بیان مطلب فوق به مهر گفت: با توجه به اینکه چند تورنمنت پرفشار را پشت سر گذاشته بودیم و همچنین اهمیت فوق العاده مرحله پایانی رقابتهای گرندپری در مسکو که ۸۰ امتیازی است، برای حضور در صوفیه فشار تمرینات را بالا نبرده و با آمادگی نسبی حدود ۷۰ درصدی به میدان رفتیم که نتیجه تلاش اعضای تیم کسب دو مدال برنز بود. البته اگر مبارزه میرهاشم با رقیب کره ای شرایط عادی خود را داشت و آن اتفاقات رخ نمی‌داد، می‌توانست شرایط مدالی بهتر باشد.

 

وی در بررسی عملکرد اعضای تیم ملی در این رقابتها به آرمین هادی پور اشاره کرد و اظهار داشت: آرمین به نشان برنز دست یافت و «تای هون کیم» فوق العاده آماده بود، خوب مبارزه کرد و شرایط خوبی داشت، ولی واقعا یکسری امتیازات عجیب و غریب رد و بدل می شد، نمی خواهم در مورد آن زیاد صحبت کنم که فرافکنی محسوب شده یا ایرادی گرفته باشم. در همین مبارزه آرمین در همان ابتدای مبارزه روی ضربه «چپ جلو» حریف کره ای بعد از ۲ ثانیه، دو امتیاز روی تابلو ثبت می شود. از این دست امتیازات که ضربات برخوردی نداشت چند مورد برای حریف کره ای اتفاق افتاد. ولی برعکس برای ضربات سنگین آرمین امتیازی وارد نمی شد. این مسئله مقداری عجیب بود. به هر حال «تای هون کیم» در روزی که آماده تر بود برنده شد و آرمین برنز گرفت.

 

سرمربی تیم ملی ادامه داد: سروش احمدی خیلی خوب جنگید و توان خود را گذاشت. دو حریف خیلی خوب را شکست داد، رقیب مصری که دور اول «دنیسنکو» روسی را از پیش رو برداشت و دیگری «جواد آچاب» بلژیکی از پیش رو برداشت که خیلی برای ما در رنکینگ اهمیت داشت. در برابر «دای هون لی» هم نتوانست، بیش از آن کاری کند و به نشان برنز دست یافت.

 

عسکری با اشاره به قضاوت داور در مبارزه میرهاشم حسینی برابر رقیب کره ای افزود: حق میرهاشم واقعا باخت نبود، چند امتیاز جلو بود و داور وقتی شروع کرد به اخطار دادن های عجیب و غریب، تمرکز او را برهم زد. در کلاس فنی که قبل از شروع مسابقات برگزار شد، گفتند که «گرفتن» های کوتاه مدت اصلا اخطار ندارد، خیلی از داوران هم این قانون را اجرا کردند. ولی مبارزه میرهاشم داور خیلی زود اخطار می داد، همین موضوع باعث شد تا تکواندوکار خوب کشورمان برای حفظ مبارزه و دفاع از امتیازات تلاش کند که آن طور که می بایست کار پیش نرفت و با فاصله نزدیک بازنده شد. اگر این مبارزه روال عادی خود را داشت ما الان سه مدال داشتیم. قطعا میرهاشم تلاش خود را انجام داد و بدون شک شرایط در مسابقات آتی متفاوت خواهد بود.

 

وی در مورد دو تکواندوکار سنگین وزن هم گفت: سجاد مردانی از مسابقات ژاپن با آن آسیب شدید روی پا، هشت روز بعد به ما ملحق شد و در تمرینات با پای راست کار نکرد و فقط با پای چپ تمرین کرد. دو سه روز پایانی تمرینات نیز ار ناحیه کمر آسیب دید که اینجا هم او را آزار داد و باعث شد نتواند کیفیت خوب خود را ارائه دهد. این نتیجه را جزو باخت برای سجاد در نظر نمی گیرم، چون شرایط خوبی نداشت و امیدوارم هرچه زودتر آسیب هایش برطرف شود تا در مسابقات مهم مسکو بتواند امتیاز خود را گرفته و سهمیه را قطعی کند. سعید رجبی هم تلاش خوبی داشت و بعد از برتری مقابل رقیب کانادایی، برابر تکواندوکار کره ای که رقیب دست و پا بسته ای نبود، مغلوب تجربه بالاتر رقیب شد.

 

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: این درست که ما در صوفیه باختیم و تنها دو برنز کسب کردیم، ولی اغلب رقبای نزدیک به تکواندوکاران ما در رنکینگ هم باختند، کسانی که فاصله زیادی داشتند و یا رتبه بالاتری موفق به کسب مدال شدند. این برای ما خطری محسوب نمی شود. البته کشورهایی اروپایی یک تورنمنت در پیش دارند و امتیاز آن برای تکواندوکاران این قاره می تواند مفید باشد. به همین دلیل رقابتهای روسیه با ۸۰ امتیاز برای ما اهمیت بسیار مضاعفی پیدا می کند. تکلیف سهمیه ها آنجا مشخص می شود و ما خیلی امیدواریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید