عرضه گسترده مواد ضد عفونی در داروخانه‌ها آغاز شد

    کد خبر :697324

آن‌طور که نهادهای رسمی اعلام کرده‌اند، مقابله با کرونا درایران ممکن است چندین ماه طول بکشد و برهمین اساس برای عبور از این شرایط دشوار، کسب و کارها و اقشار آسیب‌پذیر نیازمند حمایتند. درهمین راستا، تعویق سه ماهه اقساط بانکی فعالان اقتصادی نخستین مصوبه دولت برای حمایت از کسب و کارها بود که پس از تصویب کمیته منتخب دولت، حالا شورای پول و اعتبار طی مصوبه‌ای مصادیق آن را نیز اعلام کرده است.

همکاری لازم با مردم از سوی وزارت نیرو

وزیر نیرو با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق در شرایط فعلی گفت: درخواست من در روزهای پایانی سال از همه هموطنان عزیز این است که در مصرف آب و برق، بالاخص آب در روزهایی که همه ما توصیه شدیم به رعایت دقیق‌تر مسائل بهداشتی و این مستلزم، آب با کیفیت است برای این کار است دقت لازم را بکنند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رضا اردکانیان افزود: در جهت همراهی با هموطنانی که در شرایط فعلی دچار مشکل اقتصادی شده‌اند به سهم خودمان به شرکت‌ها ابلاغ کردیم تا در خصوص حق انشعاب‌ها با تقسیط و در حوزه پرداخت پول برق و آب با مهلت تا پایان اردیبهشت همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: البته این ساز و کارها باید به شکلی اجرا شود که اختلالی در روند کار ما ایجاد نکند چون منابع لازم برای سرپا نگه داشتن صنعت آب و برق همین منابع داخلی است. باید دقت شود که این ساز و کارها که در جهت رفاه حال مردم و کسبه است موجب نشود که عده‌ای بخواهند از آن سوء‌استفاده کنند و بدهی‌های انباشته‌ای که از قبل هست به این مسأله گره نخورد.

چه کسانی می‌توانند قبض برق خود را پرداخت نکنند؟

به گزارش ایران،سخنگوی صنعت برق کشور گفت: بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده در پی شیوع بیماری کرونا مشترکان خانگی که توان پرداخت ندارند و مشترکان تجاری که کسب و کار کوچک دارند تا اردیبهشت ماه فرصت دارند تا قبض برق خود را پرداخت کنند.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشترکان خانگی و مشترکان تجاری آمپری (مشترکانی که میزان مصرف برق آنها کم است) در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: هدف ما این است که اولاً به‌منظور کاهش تردد خدمات غیر حضوری به تمام مشترکان ارائه دهیم و در عین حال شبکه برق به طور کامل پایدار باشد و در تأمین برق اختلالی ایجاد نشود. وی با تأکید بر اینکه برای این مهم تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: علاوه بر این مسأله برای افرادی که درخواست خرید انشعاب جدید دارند مثل افرادی که بتازگی خانه ساختند برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم تا علاوه بر انجام امور به‌صورت غیر حضوری پرداخت هزینه انشعاب نیز در سه قسط انجام شود.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به برنامه در نظر گرفته شده برای پرداخت قبض برق، گفت: اعلام کردیم افرادی که توانایی پرداخت ندارند و موفق به انجام این کار نشده‌اند برق آنها به هیچ عنوان قطع نشود و این افراد تا اردیبهشت ماه فرصت دارند که قبض خود را پرداخت کنند اما در خواست ما از افرادی که توانایی دارند این است که حتماً نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند. سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور قرار شده که مأموران برق تا نیمه دوم فروردین ماه برای قرائت کنتورها به منازل مراجعه نکنند.

۲۰۰ میلیارد تومان بابت سختی کار پرستاران پرداخت شد

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی از واریز ۱۵ میلیارد تومان در وجه اورژانس کشور و ۲۰۰ میلیارد تومان هم از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها بابت سختی کار پرستاران در وجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. به‌گزارش وزارت اقتصاد و امور دارایی، بنا به اعلام این کمیته مبلغ ۵۶۰ میلیارد تومان توسط معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور وزارت اقتصاد برای تأمین مالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته جاری پرداخت شده است. همچنین کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی از واریز مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در هفته جاری از سوی معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور وزارت اقتصاد بابت خرید دارو در وجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. بنا به این گزارش همچنین مبلغ یک هزار میلیارد تومان بابت یک درصد طرح سلامت در وجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت شده است.

پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت

به‌گزارش بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به شرایط خاص و با تأکید وزیر اقتصادی و امور دارایی، فرآیند پرداخت عوارض تسهیل شده و طی نامه‌ای دستور پرداخت حدود ٤ هزار و 500 میلیارد ریال برای کمک به رفع بخشی از مشکلات نقدینگی از سوی صنعت بیمه به وزارت بهداشت صادر شد.

آغاز عرضه گسترده مواد ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌ها

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی، از آغاز توزیع گسترده ژل و محلول ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌های کشور خبر داد و با اشاره به افزایش عرضه آن طی روزهای آینده گفت: داروخانه‌ها حق فروش عمده این محصولات را ندارند. به‌گزارش وزارت صمت، حسین مدرس خیابانی گفت: عرضه این محصولات با توجه به افزایش تولید، طی روزهای آینده بیشتر خواهد شد و دامنه وسیع‌تری از داروخانه‌ها را در بر می‌گیرد. وی افزود: بر اساس ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، داروخانه‌ها صرفاً مجاز به تک‌ فروشی ژل و محلول ضدعفونی‌کننده بوده و با هرگونه فروش عمده این محصولات از سوی داروخانه‌ها، بشدت برخورد خواهد شد. وی تصریح کرد: به‌صورت همزمان با توزیع ژل و محلول ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌ها، مراکز بیمارستانی نیز سهمیه قابل توجهی دریافت کرده‌اند؛ ضمن اینکه الکل تولیدی کشور هم‌اکنون در اختیار کارخانجات صنایع شوینده قرار گرفته تا از طریق شبکه داروخانه‌ای در اختیار مردم قرار گیرد. قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی: تولید الکل در کشور تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچگونه مجوزی از سوی سازمان‌های صمت نیست. معاون وزیر صمت اعلام کرد که هرگونه خروج کالا‌های مرتبط با بیماری کرونا از کارخانجات، بدون حواله‌های صادره و فرآیند توزیع ممنوع است.

کنترل مسافرین در مبادی خروجی و ورودی شهرها

مرکز مدیریت راه‌ها از کنترل مسافرین در مبادی ورودی و خروجی شهرها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و پایانه‌ها بر اساس مصوبه «ستاد ملی مقابله با کرونا» خبر داد. این مرکز همچنین اعلام کرد در صورت مشاهده علایم اولیه از تردد مسافرین جلوگیری خواهد شد. بر اساس آخرین وضعیت محورهای شمالی تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) ادامه دارد و آزادراه چالوس – مرزن آباد و بالعکس تا اطلاع بعدی مسدود است.

جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی تعطیل نمی‌شود

روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی شایعه تعطیلی جایگاه‌های توزیع فرآورده‌های نفتی را تکذیب کرد‌. دراین اطلاعیه آمده است عملیات توزیع سوخت در جایگاه‌ها مطابق معمول و به‌صورت ۲۴ ساعت شبانه‌روز انجام می‌شود و هیچ‌گونه برنامه تعطیلی در روزهای آینده نخواهد داشت. این اطلاعیه از هموطنان خواسته است بدون هیچ‌گونه نگرانی و در کمال آرامش و طبق روال معمول در طول مدت شبانه‌روز و با رعایت دستورعمل‌های بهداشتی به جایگاه‌های عرضه سوخت مراجعه و سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.‌

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید