عرضه لباس‌های کار ضد آب و لک با نانو نقره

    کد خبر :357980

محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانو ذرات نقره علاوه بر تولید لباس‌های کار ضد لک و آب، لباس‌های ضد ویروس و باکتری ویژه بیمارستان را عرضه کرده‌اند.

نانو فناوری، فناوری نوین در زمینه توانایی ریز کردن و کنترل عناصر در اندازه نانو (10 به توان منهای 9) است. این فناوری به معنای مطالعات و تحقیق در سطوح اتمی و مولکولی برای ایجاد و یا تغییر برخی خواص مواد است.

این تکنولوژی در زمینه‌های مختلف کاربرد دارد و یکی از شرکت‌های فناور در حوزه نانو از این فناوری برای ارتقای کیفیت در حوزه نساجی استفاده کرده است.

این محققان از نانو ذرات نقره برای ایجاد مزایایی چون ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد حساسیت و ایجاد خصوصیت ضد الکتریسته ساکن در منسوجات بهره بردند. بر این اساس محصولات بسیار متنوعی در زمینه پوشاک، مواد آنتی باکتریال اولیه (خام) و مواد مصرفی آنی تولید شده است.

جوراب، تی شرت، کفش‌های چرمی و دست دوز، کفی‌های کفش ضد بوی نامطبوع، لباس کار ضد لک و آب، البسه ضد ویروس و باکتری بیمارستانی، اسپری حاوی مواد نانو ضدبو و میکروب و مایع رقیق آنتی باکتریال برای شست‌وشو از جمله محصولات این شرکت به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، نگهداری اعضای بدن به‌ویژه پاها به صورت نسبتا خشک و با طراوت کردن آنها بدون ایجاد حساسیت و از بین برنده باکتری‌های ایجادکننده بوی نامطبوع، التیام قارچ موجود در سطح پوست از جمله مزایای این محصولات به شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید