عربستان و کویت، حمله راکتی به فرودگاه بغداد را محکوم کردند

    کد خبر :884020

وزارت خارجه عربستان و کویت ضمن محکومیت حمله راکتی اخیر به فرودگاه بین المللی پایتخت عراق، بر مخالفت خود با همه اشکال خشونت و افراط گرایی تاکید کردند.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه خبری «خلیج آنلاین»، وزارت امور خارجه عربستان سعودی شامگاه امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای، حمله راکتی روز گذشته به فرودگاه بین المللی بغداد، پایتخت عراق را به شدت محکوم و تقبیح کرد.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود تاکید کرده که حمله راکتی به فرودگاه بغداد، ثبات عراق و منطقه و امنیت ناوبری هوایی در این کشور را تهدید می کند و باعث تضعیف «تلاش های ائتلاف بین المللی برای کمک به عراق در مبارزه با تروریسم» می شود.

این وزارتخانه ضمن تاکید بر موضع عربستان در مخالفت با همه اشکال خشونت، تروریسم و افراط گرایی با هر گونه انگیزه و توجیهی که باشد، خاطر نشان ساخته که این کشور از همه اقدامات عراق برای حفاظت از امنیت خود پشتیبانی می کند.

در همین حال، وزارت امور خارجه کویت نیز در بیانیه ای، ضمن محکومیت حمله راکتی به فرودگاه بین المللی بغداد، موضع این کشور در مخالفت با همه اشکال خشونت و افراط گرایی و پشتیبانی خود از عراق و همه اقدامات آن در راستای حفظ امنیت و ثبات را مورد تاکید قرار داد.

این در حالی که است که وزارت خارجه دو کشور دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس یعنی امارات و بحرین نیز روز گذشته در بیانیه های جداگانه، حمله راکتی به فرودگاه بغداد را محکوم و بر پشتیبانی خود از امنیت و ثبات عراق تاکید کرده بودند.

یادآور می شود که بنا بر اعلام هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق، فرودگاه بین المللی بغداد بامداد جمعه با شش راکت «کاتیوشا» هدف حمله قرار گرفت که به محل انتظار هواپیماهای خطوط هوایی این کشور اصابت کردند و باعث خسارت در دو هواپیمای مستقر در باند فرودگاه شدند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید