عربستان سعودی بزرگترین دیتاسنتر خاورمیانه را می سازد

    کد خبر :862239

شرکت سعودی تلکام که بزرگترین شرکت مخابراتی در خاورمیانه است، ۱.۵ میلیارد ریال (۴۰۰ میلیون دلار) برای ساخت بزرگترین دیتاسنتر ابری در این منطقه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_یکی از مهمترین ویژگی‌های منطقه خاورمیانه این است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، کشورها قابلیت ارتباطی بسیار بالایی را در زمینه‌های جابجایی و حتی داده‌ها دارند. در این میان کشورهای منطقه نیز طی سالیان اخیر علاقه زیادی به ایجاد بسترهای ارتباطی و فراهم آوردن امکانات برای میزبانی از شرکت‌های بزرگ و تبدیل شدن به هاب ارتباطی شرکت‌های بزرگ از خود نشان داده‌اند.

بنابر گزارش بلومبرگ، در همین زمینه به تازگی شرکت Saudi Telecom Co سرمایه‌گذاری عظیمی را آغاز کرده که می‌تواند این شرکت و عربستان سعودی را به بزرگترین دیتاسنتر شرق میانه تبدیل کند.

سخنگوی این شرکت که به دنبال تبدیل شدن به مرکز دیجیتال سازی است، فاز سوم برنامه دیتاسنتر خود را با تاسیساتی آغاز می‌کند که بیش از ۱۸۰ هزار متر مربع فضا به آن اختصاص داده شده است. هیثم الفرج، مدیر فناوری سعودی تلکام در بیانیه‌ای اظهار کرد:

ما برنامه‌های بزرگی برای تبدیل دیتاسنترهای خود به عنوان دروازه‌ای برای زیرساخت منطقه خاورمیانه شمال آفریقا داریم.

این شرکت مخابراتی مستقر در ریاض فاز نخست این پروژه را در سال ۲۰۱۹ تکمیل کرده و فاز دوم در مرحله نهایی ساخت است. طبق بیانیه سعودی تلکام، برنامه دیتاسنترهای شرکت سعودی تلکام شامل ۱۶ دیتاسنتر در شش شهر است.

همزمان با این طرح کشورهایی مانند بحرین، امارات متحده عربی، قطر و عمان نیز طرح‌های بزرگ مراکز داده‌ای را طراحی و در دست ساخت دارند. از سه سال پیش تا به امروز نیز شرکت‌های بزرگی مانند اپل و مایکروسافت، مراکز داده‌ای بزرگی را در این کشورها برپا کرده و مضاف بر این قصد توسعه هر چه بیشتر این مراکز را دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید