عذرخواهی رئیس دانشگاه تهران به دلیل برگزاری همایشی غیرمتعارف

    کد خبر :834196

رئیس دانشگاه تهران از تشکیل کمیته ارزیابی بررسی اتفاق اخیر دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه مبنی بر برگزاری یک همایش غیرمتعارف خبر داد و گفت: بابت این اتفاق عذرخواهی می کنم و مایه تاسف است که حیثیت دانشگاه خدشه دار بشود. ین اتفاق به قدری عجیب است که گاهی شک می کنیم سناریویی برای بدنام کردن دانشگاه نوشته شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی بااشاره به بروز حواشی برگزاری یک همایش غیرمتعارف در دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه، از تشکیل کمیته بررسی این موضوع در دانشگاه تهران خبر داد و به ایسنا گفت: در پی برگزاری این همایش در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، کمیته ای به منظور ارزیابی و بررسی ابعاد این موضوع تشکیل داده است دراین کمیته بررسی خواهیم کرد که اشکالات این همایش از کجا نشات گرفته که پس از بررسی موضوع نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما تاکنون گزارشی از برگزاری برنامه یا مناسبات غیر علمی در مراکز و واحدهای دانشگاه تهران نداشتیم اگرچه ممکن بود برنامه ها این گونه باشد که مثلا یکی از سالن های ما را اجاره کنند و مراسمی مثلا تحت عنوان دانش آموختگی دانش آموزان یک مدرسه را برگزار کنند.برگزاری این نوع برنامه ها امکان پذیر است.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: به طور کلی برای برگزاری مراسماتی که در دانشگاه تهران برگزار می شود، نظارت هایی انجام می شود و در این زمینه دستورالعملی نیز در دانشگاه تهران وجود دارد، اما در مورد چرایی رخداد همایش اخیر بررسی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس قانون مراکز، سالن ها و سایر مکان ها در دانشگاه تهران در زمانهایی که خالی باشد را می توانیم در اختیار کسانی که متقاضی هستند در سطح جامعه قرار بدهیم و هیات امنای دانشگاه نیز این اجازه را به ما داده است تا فضاهای خود نظیر سالنهای ورزشی، اتاق ها، کلاسها و سایر مراکز در ساعتی که لازم نداریم را در قالب قراردادی در اختیار جامعه قرار بدهیم. به نظر من این تصمیم خوبی است چرا که سرانه سالنهای ورزشی ما محدود است در ساعاتی که دانشجویان ما در سر کلاس هستند می توانیم این فضاها رادر اختیار دیگران قرار بدهیم.

دکتر نیلی تاکید کرد: از سوی دیگر نگهداری فضاهای دانشگاهی نظیر سالنهای ورزشی ، همایش و غیره مستلزم صرف هزینه است و با توجه به این که دانشگاهها در مضیقه مالی قرار دارند این بحث روشنی است که بخواهیم از این فضاها درآمدزایی کنیم. همچنین ما در دانشگاه تهران سعی کردیم با ارائه آموزشهای آزاد و برخی برنامه های دیگر درآمدهای خود را گسترده کنیم و وابستگی به بودجه دولت کاهش یابد.

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: در خصوص بحث اخیر دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه یک شرکتی که دارای مجوز فعالیت از وزارت کشور بود تقاضای استفاده از یکی از سالنهای دانشکده را برای ارائه آموزش ام بی ای بورس نمود که این قرار داد به شکل این نوع آموزش بسته شد. اما این شرکت بر خلاف قرارداد خود در دانشگاه اقدام نموده است.

دکتر نیلی تاکید کرد: من بابت اتفاقی که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران افتاده است عذرخواهی می کنم و این مایه تاسف است چرا که حرمت دانشگاه خدشه دار شده است و این موضوع را حتما از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد که چگونه قراردادی با دانشگاه بسته می شود اما خلاف آن را انجام می دهند.

دکتر نیلی در پایان خاطر نشان کرد: به قدری واقعه دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران عجیب است که گاهی شک می کنیم که شاید این سناریویی برای بدنام کردن دانشکده باشد. چرا که ما همچین پدیده ای در دانشگاه تاکنون نداشتیم به هر حال این موضوع توسط دفتر حقوقی دانشگاه بررسی می شود چراکه در عمل از قرارداد سوء استفاده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید