عدم نیاز به ثبت آنلاین نسخ بیماران در داروخانه ها

    کد خبر :790499

بیماران خاص قابل شناسایی هستند. کدملی بیماران خاص در سیستم تعریف شده است و وقتی به عنوان مثال به داروخانه مراجعه می کنند با ورود کدملی به سیستم متوجه می شوند که فرد بیمار خاص است و جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیا اینکه بیماران خاص پس از توقف صدور دفترچه بیمه قابل شناسایی هستند گفت: کدملی بیماران خاص در سیستم تعریف شده است و وقتی به عنوان مثال به داروخانه مراجعه می کنند با ورود کدملی به سیستم متوجه می شوند که فرد بیمار خاص است و جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

دکتر شهرام غفاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به توقف صدور دفترچه های بیمه درمان و مراجعه بیماران خاص برای دریافت خدمات درمانی و دارویی اظهار کرد: از آنجا که بیماران خاص با کدملی شان شناسایی می شوند به هر مرکز درمانی یا مطبی مراجعه کنند، در استعلام و اعتبار سنجی، پیامکی برای بیمار یا پزشک یا منشی وی ارسال می شود مبنی بر اینکه این بیمار به اصطلاح «فرانشیز صفر» است.

وی افزود: در واقع بیماران خاص قابل شناسایی هستند. کدملی بیماران خاص در سیستم تعریف شده است و وقتی به عنوان مثال به داروخانه مراجعه می کنند با ورود کدملی به سیستم متوجه می شوند که فرد بیمار خاص است و جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تغییری در فرایند کار اتفاق نیفتاده و در مواقعی که پزشک نسخه نویسی آنلاین را انجام نمی دهد، سرنسخه اش جایگزین دفترچه بیمه می شود گفت: در این میان بیشتر برای داروخانه ها نگرانی ای وجود داشت مبنی بر اینکه فرایند کاری شان طولانی تر شده که ما در بهمن ماه نامه ای ارسال و اعلام کردیم که نیازی نیست داورخانه ها نسخه ها را آنلاین ثبت کنند که صفی در داروخانه ها ایجاد نشود.

غفاری ادامه داد: در واقع اعلام کردیم اگر ثبت آنلاین نسخ موجب ایجاد صف می شود نسخه ها را آنلاین ثبت نکنند. تمام هدف ما این است که صف و ازدحامی در هیچ کجا شکل نگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید