عدد مطلق واردات جای نگرانی ندارد

    کد خبر :200897

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عدد مطلق واردات جای نگرانی ندارد بلکه چیزی که در این میان بسیار مهم و حائز اهمیت به نظر می‌رسد ترکیب کالاهای وارداتی است.

مجتبی خسروتاج افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود در گمرکات میزان واردات کشور در طول سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ به ترتیب ۶۲، ۵۳ و ۴۹ میلیارد دلار بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: جدا از این حجم واردات طی سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ دردامنه ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار در نوسان بوده که بیانگر میزان کاهش واردات نسبت به دوره‌های مشابه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود حجم واردات در سال جاری به میزان سه ساله گذشته باشد.

وی در ادامه افزود: اگر واردات در قالب مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای باشد برای اشتغال و پویایی تولید کشور مفید است و خیلی از ممالک جهان اقتصاد خود را بر اساس واردات تنظیم تا ضمن ایجاد اشتغال و تولید بتوانند در عرصه صادرات و حضور در بازارهای بین المللی خودی نشان دهند.

به گزارش فصل اقتصاد، خسروتاج با تصریح اینکه سیستم تجاری کشور برپایه نظام تعرفه‌ای طراحی شده است، اظهارداشت: کالاهای که در داخل تولید می‌شود باید با وضع تعرفه‌ها بالا مانع واردات شد تا تولید داخلی تقویت شود و از طرفی کالاهای که در کشور امکان تولید ندارد بایستی با وضع تعرفه‌های پائین زمینه ورود این نوع تولیدات به جامعه را فراهم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید