عاملی عجیب در بروز سکته قلبی

    کد خبر :899120

 در دهه اخیر حمله قلبی و مرگ ناگهانی قلبی روند صعودی داشته و افراد گروه‌های سنی مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده است، جریان خون به قلب در حمله قلبی متوقف شده که موجب آسیب به قلب می شود، بی تحرکی، استرس و بیماری مزمن از عوامل موثر در بیماری قلبی هستند اما دانستن دلایل کمتر شنیده شده شما را شگفت زده خواهد کرد.

به اعتقادکارشناسان، باکتری های دهان از عوامل حیاتی در بروز حمله قلبی است؛ باکتری های دهان که باعث بیماری های پریودنتال می‌شوند با ایجاد التهاب در شریان‌های شما درنهایت باعث تجمع چربی در آنها و حمله قلبی می شوند، یکی از عوامل ایجاد حمله قلبی التهاب در بدن ما است و دلیل این التهاب می‌تواند به چندین عامل مختلف مرتبط است که افراد باید به آن توجه داشته باشند.

یکی دیگر از دلایل مهم در بروز حمله قلبی افسردگی است؛ افسردگی علاوه بر محروم کردن شما از یافتن شادی در فعالیت های روزمره و ایجاد ناامیدی منجر به حمله قلبی نیز خواهد شد، افراد مبتلا به افسردگی به دلیل عدم تحرک و ورزش در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

 از دیگر عوامل مهم در ایجاد حمله قلبی بیماری خود ایمنی است؛ احتمال دارد حتی کودکان کوچکتر نیز به علت یک بیماری خودایمنی به حمله قلبی دچار شوند. افراد دچار واسکولیت که بیشتر جامعه کودکان را تشکیل می دهند، در معرض حمله قلبی هستند؛ واسکولیت یا التهاب رگ، طیف وسیعی از بیماری های التهابی رگهای خونی (سرخ رگ ها، سیاه رگ ها و مویرگ ها) را شامل می شود.

با اعلام کارشناسان، تنهایی نیز در ایجاد این بیماری بسیار موثر است؛ تنهایی باعث استرس و فشار خون بالا می شود، با تاکید کارشناس این پژوهش در صورتی که افراد فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند و روابط عمومی قوی داشته باشند، به میزان قابل توجهی از حمله قلبی در امان هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید