عاملان ربودن 2 کودک افغانستانی دستگیر شدند

  • حوادث
  • پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ۹:۵۲
    کد خبر :952333
عاملان ربودن 2 کودک افغانستانی دستگیر شدند

زن طمعکار و فرزندانش که نقشه ربودن دو کودک افغانستانی را طراحی و اجرا کرده بودند پس از دستگیری مدعی شدند خوراندن داروهای آرامبخش و مخدر به بچه‌ها منجر به مرگ یکی از آنها شده است.

صبح پنجشنبه ۱۲ آبان گزارش ربوده شدن دختر و پسری خردسال از سوی دو زن جوان به پلیس اعلام و به دستور بازپرس محمدتقی شعبانی تحقیقات برای یافتن بچه‌ها آغاز شد.

مادر بچه‌ها به پلیس گفت: ما افغانستانی هستیم و در خانه‌ای حوالی خاوران زندگی می‌کنیم. عصر چهارشنبه دو زن به در خانه ما آمدند. هر دوی آنها صورت‌هایشان را با ماسک پوشانده بودند چون هوا تاریک بود چهره‌هایشان به خوبی دیده نمی‌شد. به من گفتند از یک مرکز خیریه آمده‌اند و به بهانه اینکه سایز کفش دختر سه ساله و پسر 5 ساله‌ام را به آنها بگویم، مرا به داخل خانه فرستادند. اما چند لحظه بعد که برگشتم نه از دو زن ناشناس خبری بود نه از دختر و پسرم.

درخواست یک میلیارد تومان برای آزادی بچه‌ها

در حالی که تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی کودک‌ربایان ادامه داشت، پدر و مادر بچه‌ها اعلام کردند فردی ناشناس با آنها تماس گرفته و در مقابل آزادی بچه‌هایشان یک میلیارد تومان پول خواسته است. پس از بررسی صدای تماس‌گیرنده مشخص شد صداها تغییر یافته و ضبط شده است و آنها اطلاعات زیادی از وضعیت مالی این خانواده دارند؛ به عنوان مثال می‌دانند دایی بچه‌ها در افغانستان وضع مالی خوبی دارد یا اینکه این خانواده به تازگی خانه‌ای در زادگاهشان خریداری کرده و وضع مالی خوبی دارند.
این اطلاعات باعث شد تا بازپرس جنایی فرضیه آشنا بودن متهمان را مورد بررسی قرار دهد.

مرگ دخترک

در حالی که ردیابی‌ها ادامه داشت شامگاه جمعه 13 آبان، دو کودک ربوده شده در حالی که نیمه‌جان بودند در پارک ولایت از سوی مردم پیدا شدند وقتی بچه‌ها به بیمارستان منتقل شدند مشخص شد دختر 3 ساله جان باخته است اما برادر 5 ساله‌اش از مرگ نجات یافت.در بررسی وضعیت جسمی کودکان آثار ضرب و شتم و همچنین کبودی روی گردن بچه‌ها مشهود بود. در معاینات اولیه نیز علت مرگ دختر سه ساله مصرف مواد مخدر اعلام شد.
در ادامه هویت کودک‌ربایان که از هم‌محله‌ای‌های این خانواده بودند شناسایی و مشخص شد طراح اصلی ربودن کودکان زن جوانی به نام محبوبه است که با همدستی دو دختر17 و 15 ساله خود و پسر 15 ساله خواهر شوهرش این نقشه را اجرا کرده است.

آشنایی در پارک

به دستور بازپرس جنایی، دو دختر نوجوان و پسر عمه‌شان بازداشت شدند. آنها به ربودن دو کودک اعتراف کردند.

یکی از دخترها در تحقیقات گفت: مادرم در پارک با مادر بچه‌ها آشنا و دوست شده بود زن افغانستانی برای مادرم تعریف کرده بود که چندین فرزند دارد که چندتایشان در یک تولیدی کار می‌کنند و ماهی 30 میلیون تومان درآمدشان است. همچنین از وضعیت برادرش گفته بود که در افغانستان اوضاع اقتصادی خوبی دارد و ظاهراً شبیه بلاگرها است که با خودروهایش یا محل زندگی‌اش عکس می‌اندازد و در فضای مجازی منتشر می‌کند. ما وضع مالی خوبی نداشتیم و مادرم به همین خاطر تصمیم گرفت بچه‌های این خانواده را بدزدد و اخاذی کند.

او ادامه داد: شب حادثه من و خواهرم در نقش نیکوکار در حالی که صورت‌هایمان را پوشانده بودیم به مقابل خانه شاکی رفتیم و بچه‌ها را دزدیدیم پسرعمه‌مان در کوچه پایینی منتظرمان ایستاده بود. به خانه که رسیدیم مادرم از پسرعمه‌ام خواست داروهای خواب‌آور مثل متادون و ترامادول و کلونازپام بگیرد. مادرم به بچه‌ها داروها را می‌داد تا بخوابند و سر و صدا نکنند مبادا همسایه‌ها متوجه شوند. تماس‌ها را هم پسرعمه‌ام با استفاده از یک نرم افزار تغییر صدا با خانواده بچه‌ها می‌گرفت و قرار بود پسرعمه‌ام برای گرفتن پول به محل قرار برود که نقشه‌مان ناتمام ماند.

دختر نوجوان گفت: شب جمعه حدود ساعت 9 شب ناگهان متوجه شدیم که حال بچه‌ها بد است. مادرم در این مدت مدام به بچه‌ها دارو می‌داد و آنها خواب بودند.

من در تزریقاتی کار می‌کنم و گوشی پزشکی همراهم است. سریع با گوشی پزشکی به ضربان قلب بچه‌ها گوش دادم و متوجه شدم ضربان قلب دختر سه ساله خیلی پایین است. به همراه مادرم و پسرعمه‌ام بچه‌ها را بغل کرده و به پارک ولایت بردیم و همانجا رها کردیم. پسرعمه‌ام با یکی از سیم‌کارت‌های بدون هویتی که برای تماس استفاده می‌کرد به اورژانس و پلیس زنگ زد و بعد هم سوار بر موتورش فرار کرد. ما هرگز تصور نمی‌کردیم که این ماجرا باعث مرگ یک بچه بی‌گناه شود.

بدین‌ترتیب کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت مادر این خانواده را نیز بازداشت کردند. باتوجه به اینکه سن دو دختر و پسرعمه‌شان زیر 18 سال بود، به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده آنها برای رسیدگی به دادسرای اطفال ارجاع شد. محبوبه نیز در اختیار اداره آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید