ظریف عازم رم شد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱
    کد خبر :161551

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (پنجشنبه) به منظور شرکت و سخنرانی در سومین کنفرانس بین المللی گفت و گوهای مدیترانه ای عازم رم شد.

به گزارش  بازتاب از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در این زمینه گفت: محورهای اصلی این کنفرانس امنیت مشترک، سعادت مشترک، مهاجرت، فرهنگ و جامعه مدنی است و بنا بر دعوت رسمی آنجلینو آلفانو وزیر امور خارجه ایتالیا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این کنفرانس شرکت کرده و یکی از سخنرانان اصلی خواهند بود.
وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه کشورمان سپس در روز جمعه با سفر به باکو در کنفرانس «قلب آسیا» شرکت می کند، افزود: این کنفرانس با قرار دادن افغانستان در کانون آن، چارچوبی برای افزایش همکاری منطقه ای دوستانه و نتیجه بخش را با هدف تقویت صلح و رفاه منطقه ای فراهم می سازد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: این چارچوب به عنوان مسیری برای رسیدگی به چالش ها و منافع مشترک افغانستان، همسایگان و شرکای منطقه ای آن کشور ایجاد شده و بصورت سالیانه در یکی از کشورهای مشارکت کننده برگزار می شود.
قاسمی خاطر نشان کرد: کنفرانس قلب آسیا شامل 14 کشور مشارکت کننده، 17 کشور حمایت کننده و 12 سازمان منطقه ای و بین المللی است که در این نشست وزیران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز شرکت خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید