ظریف: به زودی به دمشق سفر می‌کنم/روابط ایران و عراق علیه هیچ‌کس نیست

    کد خبر :501387

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سفرش به دمشق در آینده نزدیک خبر داد و گفت که روابط ایران و عراق علیه هیچ‌کس نیست.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الفرات عراق از سفرش به سوریه در آینده نزدیک خبر داد و گفت که به زودی به سوریه سفر خواهد کرد.

در هفته‌ای که گذشت «عدنان محمود» سفیر سوریه در تماس تلفنی با ظریف دعوت بشار اسد از وزیر خارجه ایران برای سفر به دمشق را به وی اعلام کرد.

پس از گفت وگوی تلفنی روز چهارشنبه هشتم اسفند ماه محمدجواد ظریف و ولید المعلم وزرای خارجه ایران و سوریه، سفیر سوریه در تهران نیز در تماسی تلفنی با ظریف دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای سفر به سوریه را اعلام کرد.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه بعدازظهر چهارشنبه در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات روابط راهبردی دوجانبه و دیگر مسائل مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کردند.

بشار اسد روز دوشنبه ششم اسفند ماه سفری چند ساعته به تهران داشت و با مقام معظم رهبری و حسن روحانی همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

* ظریف: روابط ایران و عراق علیه هیچ کس نیست/پنج سال پیش آماده سفر به عربستان بودم

محمدجواد ظریف همچنین در گفت‌وگو با الفرات به روابط استراتژیک ایران و عراق اشاره و تصریح کرد که این روابط علیه هیچ کسی نیست.

وزیر خارجه ایران با تأکید بر اینکه ما هرگز برای حذف عربستان سعودی از منطقه تلاش نمی‌کنیم، گفت که پنج سال پیش آماده سفر به عربستان بوده است و هر موقعی که برای آنها مناسب باشد، ایران آماده تعامل است.

به گزارش فارس، ظریف در سفر هفته آینده حسن روحانی به بغداد او را همراهی می‌کند. این نخستین سفر روحانی به عراق در دوران ریاست جمهوریش در دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دی ماه سال جاری نیز سفری پنج روزه به عراق داشت و ضمن رایزنی با مقامات عراقی در بغداد به اربیل و سلیمانیه نیز سفر کرد و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار داشت و پس از آن هم به نجف و کربلا رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید