طرح جامع مطالعاتی میدان گازی هما آغاز شد

    کد خبر :174455

پژوهشگاه صنعت نفت، طرح مطالعه جامع میدان گازی هما و انتقال دانش در این پروژه را با همکاری یک شرکت فرانسوی آغاز کرد.
به گزارش بازتاب به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت؛ پژوهشگاه صنعت نفت و یک شرکت فرانسوی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه طرح مطالعه جامع میدان گازی هما و انتقال دانش، قرارداد همکاری امضا کردند.

تورج بهروز رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میادین پژوهشگاه صنعت نفت در این باره گفت: مطالعه جامع و ارائه طرح توسعه میدان گازی هما توسط پژوهشگاه صنعت نفت و به کارفرمایی شرکت نفت مناطق مرکزی آغاز شده است. براین اساس برای ارائه طرح توسعه و تبادل دانش در خصوص فرآیندهای پیشرفته بالادستی، استفاده از شریک خارجی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از آنجا که میدان هما میدانی گازی، شکافدار و با مشکل تولید آب مواجه است، این شرکت فرانسوی با داشتن تجربه کافی در این زمینه می‌تواند به پژوهشگاه نفت، کمک‌های بسیاری ارائه دهد. در این راستا با تاکید بر اجرای سیاست‌های وزرات نفت درخصوص توانمندسازی نیروی انسانی در صنعت نفت، انتظار می‌رود که انتقال دانش از طرف شرکت فرانسوی به نحو مطلوب صورت پذیرد.

بهروز تصریح کرد: خروجی این پروژه صرفا منجر به یک کار مطالعاتی نبوده، بلکه قرار است تمام نتایج حاصل از آن در مراحل مختلف اجرایی شوند، از این‌رو بر تمامی مراحل آن تاکید بسیار شده است. انتظار می رود در انتهای این پروژه، تولید آب میدان کنترل شده و مطالعه جامع و ارائه طرح توسعه میدان گازی هما به نحوی انجام شود که بهبود برداشت در آینده نزدیک صورت گیرد.

وی با بیان این‌که این شرکت فرانسوی در زمینه میادین شکافدار دارای نرم‌افزارهای تخصصی است، گفت: این شرکت به تبادل دانش در زمینه پردازش ژئوفیزیک، مدل شکستگی و مدل دینامیک خواهد پرداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید