طرح ترخیص خودروها و موتورهای توقیفی تا عید سعید فطر

    کد خبر :900912
طرح ترخیص خودروها و موتورهای توقیفی تا عید سعید فطر

سردار سید کمال هادیان فر ظهر امروز در نشست خبری که در شهرک آزمایش برگزار شد، اظهار کرد: به همکاران تاکید کردیم که در اجرای قانون کمترین تنش را با مردم داشته باشند و بیشتر از تکنولوژی. و از سیستم ها بهره ببریم باید هوای مردم خوب کشورمان را داشته باشیم و قانون متخلف خودرو را فقط در جایی که لازم است اعمال کنیم.

وی گفت: به جای «مامور معذور» باید در مقابل مردم «مامور مسئول» باشیم. قانون را داشته باشید و به گونه ای اجرا کنید که باعث ایجاد مزاحمت برای مردم عزیز نشود. همانطور که گفتم ما مسئول اجرای قانون هستیم اما باید همیشه طرف مردم باشیم.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: به هیچ وجه نباید توقیف بی مورد خودرو و موتورسیکلت با هدف کسب درآمد انجام شود. می توان مانند ایام نوروز اقدام و فقط در صورت تخلفات حادثه ساز خودروهای متخلف را توقیف کرد.

56 درصد خودروهای توقیفی مربوط به دعاوی مربوط به مهریه یا ارث است

هادیان فر از اجرای طرح عید نوروز تا عید فطر برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت های توقیفی خبر داد و گفت: در این طرح تسهیلاتی از قبیل پرداخت اقساط، رفع بدهی دولت و … برای ترخیص خودروها و … پیش بینی شده است. موتورسیکلت هایی که مدت هاست در پارکینگ ها رها شده اند.» بودن.

وی افزود: البته حدود 56 درصد از خودروهای توقیفی مربوط به مسائل حقوقی مانند مهریه یا ارث است که از قضات خواستیم در این زمینه همراهی و در این گونه موارد تسریع کنند.

جریمه دو برابری موتورسیکلت ها حذف شد

هادیان فر در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر نحوه حذف بدهی های دولت از روند ترخیص موتورسیکلت ها، گفت: گفتیم در زمان ترخیص مواردی مانند عوارض شهرداری، بیمه نامه، گواهی نامه و … را حذف کنند. اگر فردی گواهینامه ندارد با وانت موتورسیکلت را ترخیص کند. دو برابر جریمه موتورسیکلت را هم حذف کردیم و نرخ سال 94 را برای پارکینگ اعمال کردیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 132 هزار خودرو و 367 هزار دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ ها توقیف شده است، گفت: حدود 52 درصد خودروهای توقیفی و حدود 84 درصد موتورسیکلت های توقیفی یا توسط پلیس های دیگر توقیف شده و یا با دستور قضایی هستند. .

هادیان فر افزود: البته پلیس با حوادثی که باعث این حادثه شده قطعا برخورد قاطع خواهد کرد.

ماشین و موتور سیکلت خود را تا عید فطر ترخیص کنید

وی از شهروندان خواست تا عید سعید فطر با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ و استفاده از نرم افزار «پلیس من» خودروها یا موتورسیکلت های توقیفی خود را ترخیص کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید