طرح آزمایشی ارائه نان با کارت یارانه در چند استان

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ۱۸:۰۴
    کد خبر :900146
یارانه ماه رمضان دراه است

محسن افشارچی، استاندار زنجان در این خصوص بیان کرد: تا دو ماه دیگر طرح ارائه نان با کارت یارانه در زنجان و چند استان دیگر به صورت آزمایشی در کشور اجرا خواهد شد، مردم در این طرح با نرخ پایین نان خود را از نانوایی‌ها خریداری کرده و کارت می‌کشند و پس از آن یارانه نان متناسب با میزان فروش به نانوایان پرداخت خواهد شد.

استاندار زنجان افزود: نانوایی‌ها در این طرح دیگر آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند بلکه بر اساس فروش نان، یارانه به آنها تعلق می‌گیرد.پس از حذف ارزترجیحی پرداخت یارانه برای کالاهای اساسی مطرح شد. رای مجلس به حذف دلار ۴۲۰۰ تومان به صورت مشروط بود، شرط حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی نیز این بود که دولت بایددر ازای دلاری که حذف می‌کند به مردم یارانه پرداخت کند.امروز دولت قصد حذف ارز را دارد و بحث یارانه گوشت و یارانه نان مطرح شده است.

یارانه گوشت برای ۷ دهک اول
به گفته یکی از نمایندگان مجلس قرار است برای نهاده‌های دامی موثر در نرخ گوشت یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به ۷ دهک اول اختصاص خواهد یافت.

در بودجه امسال اعلام شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سه دهک از یارانه بگیران نقدی را برای حذف شناسایی کند. یعنی تعداد یارانه بگیران ۴۵ هزار تومانی به تعداد یارانه بگیران معیشتی بنزین تغییر کند و کاهش یابد، به احتمال زیاد افرادی که یارانه گوشت و نان دریافت می کنند یارانه بنزین نیز دریافت خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید