ضوابط جدید سفر به لبنان اعلام شد

    کد خبر :871589
ضوابط جدید سفر به لبنان اعلام شد

همزمان با شیوع گسترده سویه جدید کرونا تحت عنوان “امیکرون” در سراسر دنیا لبنان مقررات سفر به این کشور را بازنگری و به‌روزرسانی کرده است.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت لبنان که به دفاتر خدمات مسافرتی ایران نیز اعلام شده است، تمام مسافران بالای 12 سال باید در صورتی که کارت واکسن نداشته باشند در محدوده 48 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت تست PCR انجام دهند.

مطابق این اطلاعیه همچنین مسافران دارای کارت واکسیناسیون که بیش از 14 روز از آخرین نوبت دریافت واکسن توسط آن‌ها گذشته باشد و افرادی که کمتر از هفت روز در خارج از کشور لبنان اقامت داشته‌اند نیز از انجام تست PCR معاف شده‌اند.

هر چند در این اطلاعیه در خصوص نوع واکسن مورد پذیرش صحبتی نشده است، اما تأکید شده است کارت واکسن باید به زبان انگلیسی بوده و حتما دارای کد QR باشد.

مسافران بالای 12 سالی که فاقد شرایط فوق باشند مطابق اطلاعیه صادره باید لزوماً در بدو ورود به این کشور نسبت به انجام تست PCR در فرودگاه اقدام کنند و تا زمان اعلام نتیجه تست این افراد قرنطینه خواهند شد.

همچنین مطابق اعلام وزارت بهداشت لبنان هزینه این تست که معادل 30 دلار است و در سیستم نرخ‌گذاری به‌روزرسانی شده است و مسافرانی که از دهم ژانویه 2022 وارد این کشور می‌شوند باید ضمن ثبت نام در سایت http://pass.moph.gov.lb این هزینه را از قبل پرداخت کنند.

همچنین لازم به توضیح است طبق اعلام دفاتر خدمات مسافرتی در ایران، این مقررات هنوز شامل گردشگران و مسافران ایرانی نمی‌شود و بیشتر مختص به اتباع ایرانی و لبنانی است که روادید اقامت، کار، تحصیل و یا تجارت داشته یا قصد بازگشت به لبنان را دارند. بر همین اساس در حال حاضر تور لبنان در دفاتر خدمات مسافرتی عرضه نمی‌شود و پرواز مستقیمی بین ایران و لبنان دایر نیست.

همچنین گفتنی است سال 1392 مقررات ناظر بر نحوه دریافت ویزا با توافق دولت هر دو کشور آسان شد؛ بر این اساس شهروندان ایرانی در فرودگاه این کشور می‌توانند ضمن پرداخت هزینه ویزای 30 روز سفر در لبنان دریافت کنند و در مقابل شهروندان لبنانی می‌توانند بدون ویزا و به مدت 15 روز به ایران سفر کنند.

به گزارش تسنیم؛ ایرانیان برای سفر به عمان تا 14 روز نیاز به ویزا ندارند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید