ضمانت بانکی جای مالیات بر ارزش افزوده را گرفت

    کد خبر :1060400
ضمانت بانکی مالیات بر ارزش افزوده

رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای، دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده در قالب ضمانت بانکی یا اسناد خزانه را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد. این بخشنامه در راستای تسهیل پرداخت مالیات برای مؤدیان و همچنین حمایت از تولید و اشتغال صادر شده است.

براساس این روش مودیان مالیاتی می‌توانند به جای پرداخت نقدی مالیات و عوارض ارزش افزوده، ضمانت بانکی یا اسناد خزانه ارائه دهند. ضمانت بانکی هم براساس این روش باید به صورت سفته یا ضمانت‌نامه بانکی باشد و توسط بانک‌های عامل مورد تایید سازمان امور مالیاتی صادر شده باشد.

براساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی، سید محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل این سازمان ، مبالغ مربوط به مالیات و عوارض ارزش افزوده به صورت ضمانت‌ بانکی یا اسناد خزانه تا سررسید تعیین شده (پایان سال مالی) دریافت خواهد شد.

در این بخشنامه آمده است: به موجب مصوبه مراجع قانونی، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک) اجازه داده شده است تا به استناد بند (ت) ماده (38) قانون رفع موانع تولید و ماده (6) قانون امور گمرکی، جهت جبران کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و واردکنندگان کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه و ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید، همانند نحوه دریافت حقوق ورودی، اخذ مبالغ مالیات و عوارض ارزش افزوده را به صورت ضمانت‌ بانکی یا اسناد خزانه تا سررسید تعیین شده (پایان سال مالی) دریافت کند. اعتبار این مصوبه تا پایان مهرماه سال 1403 خواهد بود.

به گفته فعالان اقتصادی این اقدام دارای مزایایی است که در این خصوص مودیان مالیاتی می‌توانند با ارائه ضمانت بانکی یا اسناد خزانه، از پرداخت نقدی مالیات خودداری کنند.

به گزارش اکوایران، از سوی دیگر این بخش‌نامه می‌تواند به حمایت از تولید و اشتغال کمک کند و در نهایت مؤدیان مالیاتی می‌توانند با استفاده از این بخشنامه، بدون نیاز به مراجعه حضوری، مالیات خود را پرداخت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید