ضرورت درمان اعتیاد با رویکرد اجتماعی/ پیشگیری مقدم بر درمان است

    کد خبر :527953

رئیس سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، درمان فرد معتاد با رویکرد اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به سمتی برویم که پیشگیری مقدم بر درمان باشد.

محمدتقی جغتایی، افزود: کنگره اعتیاد یک کنگره بین رشته‌ای است که از تمام رشته‌های پزشکی، بیولوژی، مددکاری، جامعه شناسی، روانشناسی و…، مشارکت دارند و تمامی حوزه‌هایی که در بخش مبارزه، کاهش تقاضا و درمان در اعتیاد دخالت دارند در این کنگره شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های کنگره امسال این است که سعی کرده‌ایم مسئولانی از تمامی سازمان‌های ذی ربط مانند بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور، وزارت بهداشت، سازمان زندان‌ها، سازمان پزشکی قانونی کشور و همچنین سازمان‌های مردم نهاد فعال را دعوت کنیم و در کنار هم یک بحث علمی دقیق در حوزه کاهش تقاضا، پیشگیری و درمان داشته باشیم.

رئیس سیزدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد، اظهار داشت: ویژگی دیگر کنگره امسال بحث اجتماعی شدن اعتیاد و مطالعات و حوزه‌های مختلف است که و علاوه بر اینکه به جنبه‌های پزشکی و توانبخشی می‌پردازیم، به عنوان یک مسئله اجتماعی نیز در نظر گرفته شده و باید گفت اعتیاد یک مسئله اجتماعی است و اگر قرار است مداخله‌ای انجام گیرد باید به عنوان یک مسئله اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و نوع برخورد با آن هم متفاوت است و باید به سمتی برویم که پیشگیری مقدم بر درمان شود.

وی ادامه داد: اگر فردی معتاد شد باید به همه جنبه‌های آن بپردازیم و همزمان که به درمان فرد می‌پردازیم، محیط جامعه، خانه و محیط کار فرد را برای حضورش آماده کنیم به عبارت دیگر معتاد نباید از محل کار، خانه و اجتماع طرد شود چون آماده نبودن و طرد شدن او موجب بازگشت فرد به اعتیاد می‌شود.

جغتایی گفت: سیزدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت فعالان و صاحبنظران حوزه‌های مرتبط در سطح ملی و بین‌المللی از ۳۰ مرداد تا ۱ شهریور ۹۸ در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، ارائه سخنرانی‌ها، پانل‌های تخصصی، مناظره، کارگاه‌های آموزشی و ارائه مقالات در موضوعات علوم پایه، بالینی، آزمایشگاهی، اجتماعی، فرهنگی و…، به همراه برپایی نمایشگاه جانبی، از دیگر برنامه‌های کنگره دانش اعتیاد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید